توزیع بنزین یورو ۴ در سراسر کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تصمیم جدی دولت و پافشاری سازمان حفاظت محیط زیست در راستای جلوگیری از تولید بنزین در پتروشیمی ها به دلیل آلوده بودن آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تصمیم جدی دولت و پافشاری سازمان حفاظت محیط زیست در راستای جلوگیری از تولید بنزین در پتروشیمی ها به دلیل آلوده بودن آن خبر داد.

معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در پاسخ به سوالی در خصوص مطرح شدن مباحثی در خصوص دست های پشت پرده برای وارد کردن بنزین خارجی عنوان کرد: دولت مصمم است که از تولید بنزین در پتروشیمی ها جلوگیری کند و در این راستا سازمان حفاظت از محیط زیست نیز بر روی این موضوع پافشاری می کند.

وی عنوان کرد: اینکه اگر واقعا کسی در این کشور پیدا بشود و بنزین خارجی را با لیتر سه هزار و 500 تومان از کشورهای خارجی خریداری کرده و با هر لیتر هزار تومان به مردم عرضه بکند نه تنها سازمان محیط زیست بلکه دولت نیز خوشحال می شود ولی باید به این نکته اشاره کرد که این مباحث کلا شایعه است و دولت متولی واردات بنزین است و مباحث مطرح شده در این خصوص صحیح نیست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: دولت متولی اصلی واردات بنزین است و سازمان محیط زیست نیز تنها در راستای انجام وظایف ذاتی خود که همان تلاش برای حفظ محیط زیست و توجه به سلامتی مردم کشور است نظرات کارشناسی خود را عرضه و ارائه می کند.

وی با بیان اینکه ما در خصوص بهبود آلودگی هوا در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ کشور هیچ گاه تسلیم این فشارها نمی شویم، عنوان کرد: جلوگیری از تولید بنزین در پتروشیمی ها به دلیل آلوده بودن آن مورد تاکید دولت نیز قرار گرفته است و وارد کردن بنزین با استاندار یورو چهار هم تنها از سوی دولت صورت می گیرد.

ابتکار با اشاره به بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران بعد از عرضه بنزین با استاندارد یورو چهار یادآور شد: خوشبختانه بر اساس آمارهای موجود در طول 93 روز سال جاری تهران تنها هفت روز هوای ناسالم را تجربه کرده است که البته چهار روز آن مربوط به طوفان و گرد و غبار بوده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تهران با 27 روز هوای ناسالم مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه مرجع اصلی تشخیص آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست است، ادامه داد: در دولت هماهنگی بسیار خوبی در خصوص تلاش برای بهبود وضعیت آلودگی هوا وجود دارد و در این راستا تمامی وزارت خانه ها به ویژه وزارت نفت همکاری و تعامل خوبی با ما دارند و انتظار می رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار هم اکنون در سه شهر کشور انجام می شود، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان آذرماه این طرح در هشت شهر آلوده کشور صورت می گیرد و بعد  از آن قرار است که تمامی کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه در راستای کاهش آلودگی هوا و اجرایی کردن برنامه های این بخش هیچ گاه تسلیم فشارهای سیاسی نمی شویم، اظهار داشت: تهدید و تهمت نمی تواند یک لحظه ما را از اجرایی کردن برنامه های بهبود کیفیت هوا در نقاط مختلف کشور بازدارد.

وی با اشاره به عنایت ویژه دولت به حوزه محیط زیست و حمایت های صورت گرفته از روند بهبهود وضعیت آلودگی هوا در کشور بیان کرد: خوشبختانه دولت تکلیف تمامی دستگاه ها و وزارت خانه ها را در این زمینه مشخص کرده است و انتظار می رود که با توجه به اهمیت موضوع شاهد تلاش و جدیت لازم برای اجرایی کردن مصوبات دولت در این زمینه باشیم.

ابتکار گفت: بحث توزیع بنزین استاندارد در کشور تنها یکی از طرح های جلوگیری از آلودگی هواست و در همین راستا شرکت های خودرو ساز موظف و مکلف شده اند که تا اول شهریور ماه سال جاری نیست به اجرایی کردن استاندارد یورو چهار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون و به دنبال بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران مردم از سازمان محیط زیست به صورت مستمر تقدیر می کنند، افزود: جدای از مباحث آماری هم اکنون به صورت عینی می توان مشاهده کرد که هوای تهران بهتر شده و کوه های اطرف شهر را می توان مشاهده کرد و این مهم نشان دهنده کاهش آلودگی در این شهر است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان عنوان کرد: با توجه به این وضعیت امیدوار کننده طرح کنترل و جلوگیری از آلودگی هوا به عنوان یک کار با مشارکت عمومی ادامه دارد و به همین دلیل انتظار می رود که با اجرایی کردن طرح های در دست اجرا شاهد بهبهود وضعیت در سراسر کشور باشیم.

معصومه ابتکار صبح امروز دوشنبه در قالب سفری یک روزه وارد استان کردستان شد و علاوه بر حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با دانشگاهیان و اعضای سازمان های مردم نهاد در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان نیز شرکت کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  18  =  25