روزه داری در جام جهانی / اعلام نظر پزشک فیفا

بیش از 100 بازیکن مسلمان در جام جهانی فوتبال برزیل شرکت دارند که در تیم های اسلامی و غیر اسلامی از جمله کشورهای اروپایی شرکت کننده فعالیت می کنند،

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شفقنا، « جری دفوراک » پزشک کمیته بین المللی فوتبال فیفا اعلام کرد که روزه داری برای بازیکنان مسلمان شرکت کننده در بازی ها ضرری نخواهد داشت به سلامت جسمی انان آسیبی وارد نمی کند.

 

بر اساس گزارش پایگاه الرای، انتظار می رود که ماه مبارک رمضان در ابتدای هفته گذشته آغاز گردد و 17 روز از ان با بازهای جام جهانی فوتبال در برزیل همزمان خواهد بود.

 

دفوراک در ادامه افزود: مطالعات وسیعی بر روی بازیکنان در ماه رمضان انجام دادیم و در پایان روشن شد که اگر انان نظام غذایی خاص را در پیش بگیرند به دلیل روزه گرفتن با ضعف جسمی رو به رو نخواهند بود و در این زمینه هیچ نوع نگرانی وجود ندارد.

 

وی همچنین یاد آور شد بازیکنان مسلمانان در صورت تمایل می توانند خود را در حین بازی ها از روزه داری عفو نمایند و آن را به زمان دیگری موکول کنند که البته علمای دینی الجزایر نیز چنین فتوایی صادر کردند.

 

بیش از 100 بازیکن مسلمان در جام جهانی فوتبال برزیل شرکت دارند که در تیم های اسلامی و غیر اسلامی از جمله کشورهای اروپایی شرکت کننده فعالیت می کنند ، برخی از آنان اعلام کردند که به روزه داری در طول بازی ها پای بند خواهند بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  +    =  41