ارائه منشور حقوق شهروندی به روحانی

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سند منشور حقوق شهروندی به آقای روحانی ارائه شده و قرار است تا حدود دو ماه دیگر با نظر نهایی رئیس جمهور درباره آن تعیین تکلیف شود.

واحد مرکزی خبر: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سند منشور حقوق شهروندی به آقای روحانی ارائه شده و قرار است تا حدود دو ماه دیگر با نظر نهایی رئیس جمهور درباره آن تعیین تکلیف شود.
 
الهام امین زاده با تبیین روند تدوین این منشور و نظرخواهی از مردم و اصحاب علم در این باره افزود: با اظهار نظر نهایی رئیس جمهور مشخص می شود که چه بخش‌هایی از آن در دستگاه های دولتی اجرا و چه بخش‌هایی در قالب لوایح به مجلس ارائه خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: از طرف دیگر این منشور سندی است که حقوق و تکالیف را مشخص کرده است و در عین اینکه قوه مجریه خود را مکلف می کند تکالیفی را نیز برای همه می‌بینیم که به حقوق دیگران احترام بگذارند.
 
امین زاده امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش و مشارکت با صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان را از دیگر اقدامات برای نهادینه کردن مفاهیم حقوقی در جامعه برای حاکم کردن نظم، قانون، آرامش و رفاه برشمرد.
 
وی همچنین تعامل و نظرخواهی از رؤسای قوای قضاییه و مقننه و دیگر مسئولان ذی‌ربط در حوزه حقوق و قانون مانند شورای نگهبان و رؤسای شورای حل اختلاف بین قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام را از دیگر اقدامات برای اجرای منشور حقوق شهروندی دانست.
 
معاون رئیس جمهور گفت: شاید عده ای بگویند که در قانون اساسی مطالبی در این باره آمده است اما در این منشور به صورت جزئی، حقوق اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، سیاسی و دیگر حقوق در نظر گرفته شده است.
 
امین زاده افزود: در پی آنیم که این حقوق به عنوان سند شهروندی عملیاتی شود و نمی خواهیم صرفا به عنوان الگو و شعار به آن نگاه کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄    =  4