پست‌بانک‌ تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی به طرح‌های کشاورزی اعطاء می‌کند

براساس تفاهمنامه منعقده بین پست بانک ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اختصاص 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های کشاورزی از 500 میلیون تا 100 میلیارد ریال تسهیلات بدون ضمانت اعطاء می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روابط عمومی پست بانک علی نعمتی عضو هیأت مدیره در گفتگوئی ضمن بیان مطلب فوق گفت: 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اختصاص تسهیلات به طرح‌های کوچک و بزرگ بخش‌های آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در روستاها به این بانک اختصاص یافته که تسهیلات مذکور با معرفی متقاضیان از سوی این سازمان به پست بانک ایران در شهرستان‌ها و روستاها پرداخت می‌شود.

عضو هیأت مدیره افزود: این تسهیلات متناسب با طرح‌های ارائه شده از 500 میلیون ریال تا 100میلیارد ریال با نرخ سود 15 الی 22 درصد پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که قبلاً تسهیلات طرح‌های کشاورزی از محل تبصره 3 و با سود 3 درصد پرداخت می‌شد آیا چنین نرخ سودی برای اجرای طرح‌ها می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد؟ اظهار داشت: البته در کنار این کار صندوق قرض‌الحسنه پست بانک ایران نیز راه‌اندازی شده که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه‌ نیز در این راستا دردستور کار قرار دارد.

عضو هیأت مدیره درپایان درخصوص تضامین این تسهیلات نیز تصریح کرد: طبق این تفاهمنامه ضمانتی از کشاورزان دریافت نخواهد شد و خود سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع کشور، آنان را تضمین کرده‌است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =