شناسایی باند خلافکاران سایبری در کویت و الجزایر

به تازگی گروهی از خلافکاران سایبری که باند خطرناکی را در کشورهای الجزایر و کویت تشکیل داده بودند توسط مایکروسافت شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ازفارس به نقل از اس ام اچ، مایکروسافت موفق شده مجاری ارتباطی هکرها و رایانه‌های آلوده شده را شناسایی و آنها را از کار بیندازد. این عملیات موفق‌ترین عملیات مقابله با هکرها از سوی یک شرکت خصوصی توصیف شده است.

اجرای این عملیات از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و مسئولان قضایی آمریکا نیز در جریان آن قرار گرفتند. هکرها با طراحی بدافزارهایی به نام‌های Bladabindi  و Jenxcusتوانسته‌اند رایانه‌های زیادی را در سراسر جهان آلوده کنند.

این اولین بار نیست که مایکروسافت حلقه‌های هکری را شناسایی و آنها را متلاشی می‌کند. این شرکت پیش از این چند حلقه هکری را در اروپای شرقی شناسایی و از کار انداخته بود. البته تاکنون سابقه نداشته که گروه های بزرگ هکری در خارج از دو قاره اروپا و امریکا شناسایی شود.

هنوز مشخص نیست بدافزارهای طراحی شده توسط این گروه چه تعداد رایانه را در سراسر جهان آلوده کرده است. نرم افزار ضدویروس مایکروسافت تنها در سال گذشته موفق به شناسایی 7.4 میلیون رایانه آلوده در دنیا شد. باید توجه داشت که این نرم افزار تنها بر روی 30 درصد رایانه‌های جهان نصب شده و لذا امار ارائه شده از این طریق کامل نیست.

دو بدافزار Bladabindi  و Jenxcus برای مشاهده نمایشگر رایانه‌های کاربران، سرقت کلمات عبور، گوش کردن به مکالمات  و … کاربرد دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =