خداحافظی سوئیس با جام جهانی/آرژانتین برد یا مسی؟

تیم ملی آرژانتین موفق شد به سختی از سد سوئیس عبور کند و به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2014 برسد.ب

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین؛ آرژانتین – سوئیس؛ نبرد انیشه های هیتسفیلد بزرگ و آلخاندرو سابه‌یا. پیرمرد آرژانتینی از همان دیدار ابتدایی با بوسنی به خاطر عملکرد نه چندان خوب تیمش فشار شدیدی را از سوی رسانه های این کشور متحمل شد و حالا راهی نداشت به جز پیروزی. از طرفی قرمزپوشان سوئیس هم که پشت سر فرانسه به عنوان تیم دوم گروه E پا به این مرحله گذاشته بودند، به دنبال خلق یک شگفتی دیگر در این جام بودند. بازی در دقایق ابتدایی متعادل دنبال شد. دو تیم ریسک نمی کردند و سعی در محک زدن یکدیگر داشتند. در ادامه آرژانتینی ها نبض میدان را در اختیار گرفتند اما در نزدیک شدن به دروازه سوئیس ناکام بودند. در مقابل این سوئیس بود که دو موقعیت جدی گلزنی را روی دروازه حریف صاحب نامش خلق کرد که هر بار رومرو مانع از به ثمر رسیدن گل شد. در نهایت نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید

چهل و پنج دقیقه دوم بازی و حمله های نصف و نیمه آرژانتینی ها. شاگردان سابه یا که می دانستند برای رسیدن به گل برتری نباید کار به دقایق پایانی کشیده شود، در نیمه دوم جلو کشیدند اما مدافعان سوئیسی مانند تیم ملی ایران با ساماندهی خوب خود مجال گلزنی را به مهاجمان مطرح آرژانتین نمی دادند. در صحنه های از بازی لیونل مسی فرصت این را داشت که باز هم یک تنه تیمش را به مرحله بعد ببرد اما سنگربان سوئیس اجازه نداد توپی از خط دروازه عبور کند. هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک می شدیم ضریب اشتباهات ستاره های آرژانتین بیشتر می شد و این کار را برای تیم اوتسمار هیتسفیلد و شاگردانش راحت می کرد. در نهایت سوئیسی ها به خواسته خود رسیدند و نود دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشتند. سوت داور به معنای این بود که 30 دقیقه دیگر و شاید بعد از آن ضربات پنالتی انتظار دو تیم را خواهد کشید.

وقت های اضافی اول بازی هم بدون گذشتن توپ از خط دروازه ها به پایان رسید. در حالی که پانزده دقیقه دوم هم با تساوی بدون گل رو به پایان بود، آنخل دی ماریا در دقیقه 118 روی حرکت دیدنی مسی، ناجی تیمش شد و دروازه سوئیس را باز کرد. در ثانیه های پایانی مسابقه سوئیسی ها فرصت به ثمر رساندن گل تساوی را داشتند اما شانس با آرژانتین یار بود و این تیم در نهایت با نتیجه 1 بر صفر به پیروزی رسید. یاران لیونل مسی حالا باید منتظر رویارویی با برنده دیدار آمریکا و بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  51  =