رژیم سوریه، مسئول ظهور داعش

بن رودز، مشاور معاون امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه 2-7-2014 طی سخنانی رژیم سوریه را مسئول اصلی ظهور گروه داعش در سوریه و عراق دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از پارسینه: بن رودز، مشاور معاون امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه 2-7-2014 طی سخنانی رژیم سوریه را مسئول اصلی ظهور گروه "داعش" در سوریه و عراق دانست.

وی با اشاره به مسئولیت بزرگی که مخالفان سوری در مبارزه با  داعش و رژیم سوریه بر عهده دارند، گفت: "اپوزیسیون سوریه اکنون نه تنها با "داعش" در حال مبارزه است بلکه با رژیم اسد نیز در حال جنگ است. لذا ما معتقدیم که کمک آمریکا به مخالفان سوری، تنها به رویارویی آنها با داعش محدود نمی شود بلکه مبارزه با رژیم اسد را نیز شامل می شود".

مشاور معاون امنیت ملی آمریکا افزود:" منبع تهدید "تروریستی" داعش نیست، بلکه رژیم اسد است که با ایجاد بحران انسانی، باعث بوجود آمدن شکافی شد که زمینه ظهور داعش گردید".

از سوی دیگر سازمان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه گزارش داد که گروه داعش شهر "البو کمال" واقع در شرق سوریه را پس از نبردی شدید با جبهه النصره و دیگر گروه های اسلامی به کنترل خود درآورد".

کارشناسان نظامی می گویند، با کنترل شهر البوکمال، داعش قادر خواهد بود که ارتباطی مستقیم میان مناطق تحت کنترل خود در سوریه وعراق ایجاد کند و انتقال تجهیزات نظامی به این مناطق را آسانتر سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  4  =