ادغام دروس با هدف کاهش حجم کتاب ها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق با شیوه های موثر آموزشی دنیا سعی شده با تلفیق موضوعات مرتبط، عناوین درس ها کاهش یافته و به همین دلیل در کتاب های جدیدالتالیف مطالعات اجتماعی نیز حجم کتاب های درسی مورد نظر را کم و سه موضوع جغرافی، تاریخ و مدنی را در یک کتاب جای داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از پانا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق با شیوه های موثر آموزشی دنیا سعی شده با تلفیق موضوعات مرتبط، عناوین درس ها کاهش یافته و به همین دلیل در کتاب های جدیدالتالیف مطالعات اجتماعی نیز حجم کتاب های درسی مورد نظر را کم و سه موضوع جغرافی، تاریخ و مدنی را در یک کتاب جای داده ایم.

 
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان عنوان کرد: کتاب مطالعات اجتماعی هویت در زمان، مکان و هویت در شرایط را به دانش آموزان یاد می دهد و مطالعه این کتاب هم وقت کمتری از دانش آموزان می گیرد و هم کار مسئولان آموزشی را در برنامه ریزی برای این درس راحت تر خواهد کرد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در خصوص رفع برخی نقایص کتاب کار و فناوری پایه هفتم اظهار کرد: با ویرایش و اصلاح کتاب کار و فناوری پایه هفتم موافق هستم و با توجه به این که اشکالات جزیی در این کتاب وجود دارد باید در چاپ های بعدی برطرف شوند.

وی افزود: تولید محتواها بر اساس برنامه درس ملی خواهد بود و کتاب درسی را همراه با بسته آموزشی تولید می کنیم تا  بتوانیم شبکه های تعاملی بین دانش آموز، معلم و کارشناسان برقرار کنیم و همچنین برنامه ریزی های منطقه ای را گسترش دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20