آیا بانک مرکزی در تعیین مبلغ خودپرداز هم باید دخالت کند/نهاد ناظر مانع مشتری مداری بانکها

حکیمی گفت مجوز نداده ایم

برخی بانک‌ها اقدام به افزایش سقف برداشت از خودپردازها به 500هزار تومان و همچنین انتقال وجه کرده اند اما مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت این موضوع در حال بررسی است و بانک مرکزی هنوز مجوزی به بانک‌ها نداده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در این خصوص به تسنیم گفت که بانک مرکزی مجوزی به بانک‌ها برای افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازها و یا انتقال وجه نداده است، در این حال بانک سینا با صدور اطلاعیه ای رسمی اعلام کرده که در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و جلب رضایتمندی هموطنان و استفاده کنندگان از خدمات بانک، سقف برداشت وجه از خودپردازهای این بانک از 200 هزار تومان در روز به 500 هزار تومان افزایش یافت.

همچنین بانک توسعه صادرات در دی ماه سال گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که "سقف برداشت وجه کارت‌‌بانک‌های توسعه در دستگاه‌های خودپرداز بانک توسعه صادرات از مبلغ 000ر000ر2 ریال به 000ر000ر4 ریال افزایش یافت."

بانک حکمت ایرانیان نیز اسفند ماه سال قبل سقف برداشت وجه از خودپرداز را افزایش داده و اعلام کرده بود که "سقف مبلغ انتقال وجه داخلی با کارت‌های نقدی و جاری کارت بانک حکمت ایرانیان از درگاه های الکترونیکی تا مبلغ 500 میلیون ریال افزایش یافت."

بانک ملی نیز در فرودین ماه امسال اعلام کرده که "سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز (ATM) بانک ملّی ایران در سراسر کشور روزانه از 2،000،000 ریال به 5،000،000 افزایش یافت."

با این وجود ناصر حکیمی در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد که بانک مرکزی در حال بررسی افزایش سقف برداشت و انتقال وجه از خودپردازهاست ولی تا کنون به تصمیم قطعی در اینباره نرسیده است.

همچنین  اینروزها شاهد تبلیغات تلویزیونی آن هستم که بانک مسکن اعلام می کند که امکان انتقال بیش از سه میلیون تومان به بانک‌های عضو شتاب از طریق دستگاه‌های خودپرداز بصورت روزانه فراهم شده است.

گفتنی است که مشتریان می‌توانند از دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن از طریق شماره شبای مقصد مبلغی بیش از سه میلیون تومان را از بانکی به بانک دیگر منتقل کنند. این درحالی است که پیش از این سقف انتقال وجه در خودپردازها سه میلیون تومان بود.

بخش نامه های انحصارمدارانه

 بانک مرکزی در آخرین بخشنامه ابلاغی خود به بانکداران در بیست و چهارم شهریورماه سال 87 اعلام کرده بود "سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق خودپردازها و درگاه‌های اینترنتی به سی میلیون ریال در هر شبانه‌ روز برای هر کارت افزایش یافت. همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق کارتخوان شعب بانکها و با احراز هویت عینی به یکصد و پنجاه میلیون ریال در هر شبانه‌ روز برای هر کارت افزایش یافت."
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    بله پس چی! بانک مرکزی که دردی از بانکها دوا نمی کنه، فقط آقا بالاسره!

ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7