بخشنامه نرخ های جدید سود بانکی دیروز به دست بانکداران رسید

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه بخشنامه نرخ های جدید سود بانکی را دیروز دریافت کرده است، گفت: طبق قانون موظف به اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم از دریافت بخشنامه جدید نرخ های سود بانکی طی روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: ابلاغ این بخشنامه به شعب چند روز زمان می برد.

وی در خصوص زمان اعمال نرخ های جدیدسود تسهیلات بانکی در شعب، افزود: از آنجایی که باید بخشنامه های قبلی را اصلاح کنیم، ابلاغ بخشنامه نرخ های جدید سود بانکی به شعب چند روز زمان می برد.

مدیرعامل بانک سینا همچنین گفت: طبق قانون موظف هستیم بخشنامه ها ی بانک مرکزی و مصوبات شورای پول و اعتبار را اجرایی کنیم.

به گزارش تسنیم،‌ شورای پول و اعتبار طی هفته های اخیر به منظور ساماندهی وضعیت پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی تصمیم به بازنگری در سیاست‌های پولی و اعتباری گرفت و برهمین اساس نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای را تغییر داد.

برهمین اساس، شورای پول و اعتبار در یکهزار و یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه روز سه شنبه بیست و هفتم خرداد ماه سال جاری، نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی(مبادله‌ای) و تسهیلات اعطایی از سوی شرکتهای لیزینگ را به میزان حداکثر 22 درصد تصویب کرد.

بانک مرکزی اما بعد از گذشت چند هفته از مصوبه نخست شورای پول و اعتبار بخشنامه اجرایی سیاست‌های جدید پولی و بانکی را به بانکداران ابلاغ کرد؛ در متن این بخشنامه که یازدهم تیرماه به دست بانکی‌ها رسیده است سیاست گذار پولی از مدیران عامل بانک های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسات اعتباری توسعه، کوثر مرکزی و عسکریه خواسته که دستور فرمایند ضمن ابلاغ ضوابط مذکور به قید تسریع به کلیه واحدهای ذیربط، بر حسن اجرای آن نظارت شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4