رسیدگی اساسی به مقوله پهنای باند اینترنت

یک کارشناس حوزه اینترنت گفت: تا جایی که اطلاع دارم حدود 10 سال پیش تجهیزات مناسبی برای فعالیت در حوزه اینترنت توسط وزارت ارتباطات وقت خریداری شد اما این‌که چرا تاکنون آن طور که شایسته است از این تجهیزات استفاده نشده است جای سوال دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فرهمند آریاشکوه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این موضوع که با توجه به تغییر کاربری فضای مجازی در جهت مثبت، کشور به پهنای باند اینترنت بیشتری نیاز دارد اظهار کرد: به نظر می رسد مباحث مهمتری نسبت به پهنای باند اینترنت و شبکه ملی اطلاعات برای بخش دولتی وجود دارد که رسیدگی اساسی به مقوله پهنای باند اینترنت را به تاخیر انداخته است.

 

این کارشناس افزود: در حال حاضر سایت‌های علمی زیادی موجود است که حکم منبع را برای بسیاری از دانشجویان و فعالان در حوزه نرم افزار دارند و نیاز هر روزه کاربران این حوزه ایجاب می‌کند که بارها در طول روز به این سایت‌ها مراجعه کنند اما برخی از این سایت‌ها فیلترند و این جای تاسف دارد زیرا بسیاری از سایت‌های غیراخلاقی و یا حتی سیاسی در حال فعالیت‌اند.

 

او تاکید کرد: همان طور که فیلتر وجود دارد در مقابل آن فیلترشکن نیز وجود دارد بنابراین بهتر است برای مساله فیلترینگ چارچوب‌های دقیق‌تر و مناسب‌تری طراحی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3