معامله تاج با کی‌روش درباره اردوهای تیم ملی

تاج درباره زمان اردوهای تیم ملی نیز گفت: ما با کی‌روش معامله‌ای کردیم و یک بازه فیفا دی به او دادیم و در مقابل یک بازه زمانی فیفا دی از او گرفتیم. ما 9 روز به او فرصت بیشتری دادیم و یک فیفا دی 10 روزه را از او گرفتیم.

مهدی تاج پس از جلسه با کارلوس کی‌روش در نشست خبری اظهار کرد: پس از بررسی‌هایی که روی برنامه‌ مسابقه‌های امسال داشتیم و با تجربیاتی که از گذشته به دست آورده بودیم، به این نتیجه رسیدیم که برای برگزاری اردوهای تیم ملی هیچ تاریخی بهتر از فیفا دی‌ها نیست و بهتر است ما لیگ را تعطیل نکنیم. خوشبختانه کی‌روش هم این را پذیرفت.

وی افزود: فیفا دی چیزی است که در قانون آمده و باشگاه‌ها هم راحت آن را می‌پذیرند. بنابراین لیگ در زمان‌های غیر فیفا دی تعطیل نخواهد بود. کی‌روش هم می‌داند که پارسال با اقدامی که سازمان لیگ کرد و همکاری که باشگاه‌ها داشتند، آثارش را همه مردم در جام‌جهانی فوتبال دیدند و تیم ملی سه بازی قابل قبول را انجام داد که از آرژانتین و نیجریه بیشتر دویدیم. ما حدود 9.8 کیلومتر بیشتر از این دو تیم دویدیم.

تاج گفت: خوشبختانه در همین راستا جوانگرایی خوبی در لیگ امسال شده است و تیم‌ها اجازه داشتند تنها 18 بازیکن بالای 23 سال داشته باشند و مابقی زیر 23 سال هستند. بنابراین 37 تا 40 درصد در لیگ جوان‌گرایی شده است. البته کی‌روش گفت این میزان کافی نیست. بعد از جام که همه دنبال طی کردن مسیر توسعه فوتبال هستند، ما باید به روش‌های دیگری هم فکر کنیم مانند سرمایه‌گذاری بلندمدت در باشگاه‌ها و یا ارتقای کیفیت تمرین‌های مربیان. در این جلسه عنوان شد که برخی مربیان تمرین‌های خوبی می‌دهند. کی‌روش نیز روی موضوع سرعت انتقال توپ در زمین و میزان پاس‌ها تاکید زیادی داشت که باید در لیگ ما بیشتر شود. این دغدغه‌های کی‌روش درست است. بنابراین با قاطعیت می‌گویم اولویت اول و اصلی سازمان لیگ اجرای برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان است و لیگ هم قطع نخواهد شد.

تاج درباره زمان اردوهای تیم ملی نیز گفت: ما با کی‌روش معامله‌ای کردیم و یک بازه فیفا دی به او دادیم و در مقابل یک بازه زمانی فیفا دی از او گرفتیم. ما 9 روز به او فرصت بیشتری دادیم و یک فیفا دی 10 روزه را از او گرفتیم. بنابراین می‌توان گفت تیم ملی ایران 9 تا 10 روز بیشتر از تیم‌هایی چون کره‌جنوبی و ژاپن برای جام ملت‌ها تمرین می‌کند. به صورت عادی دو هفته قبل از شروع جام ملت‌ها لیگ‌ها تعطیل می‌شود و 9 روز هم ما به تیم ملی زمان اضافه دادیم. همین طور مدت برگزاری مسابقه‌ها را هم به آن اضافه کنید. جمعا حدود 50 روز می‌شود که لیگ در این مدت تعطیل خواهد شد و این تاریخ دقیقا همزمان با تعطیلات نیم‌فصل است؛ زمانی که در شرایط عادی هم ما مجبور بودیم مدتی لیگ را تعطیل کنیم.

رییس سازمان لیگ گفت: بنابراین مسابقه‌ها تا هفته شانزدهم یا هفدهم ادامه دارد و بعد از آن تعطیلات نیم‌فصل به مدت 50 روز برای حضور تیم ملی در جام ملت‌ها آغاز می‌شود.

تاج در پاسخ به این که آیا برنامه مسابقه‌های لیگ تا پایان هفته هفدهم را اعلام می‌کند، گفت: ما می‌خواهیم در صورت امکان برای اولین بار برنامه یک ساله لیگ را اعلام کنیم و نشان دهیم لیگ در حال نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی است؛ چیزی که کی‌روش هم از آن صحبت می‌کند. قرار شد فردا جلسه‌ای با حضور نماینده کی‌روش و بهروان برگزار شود تا در آن درباره جدول مسابقه‌ها برنامه‌ریزی نهایی انجام گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1