استقرار نظام بانکداری متمرکز در دستور کار بانک تجارت

مقدم در مجمع عمومی بانک اعلام کرد:

استقرار نظام بانکداری جامع با تاکید بر بانکداری شرکتی ، بهینه سازی شبکه شعب ، استقرار نظام بانکداری متمرکز و تکمیل سوپرمارکت مالی بانک از جمله مهمترین برنامه های محوری بانک تجارت در سال 93 خواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با حضور بیش از 88 درصد سهامداران برگزار شد و سهامداران این بانک ضمن تصویب صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند 1392، با توزیع 170 ریال سود به ازاء هر سهم این بانک موافقت کردند .

در این مجمع که با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی ، سازمان بورس و اوراق و بهادار و سهامداران این بانک برگزار شد محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت طی گزارشی با اشاره به مهمترین تحولات این بانک طی سال گذشته اظهار داشت : طی سال 92 شاهد استقبال چشمگیر بازار سرمایه از سهام بانک تجارت بودیم ، به نحوی که میزان سهام معامله شده بانک نسبت به سال 91 از لحاظ تعداد، 12 برابر و از لحاظ مبلغ 27 برابر رشد داشت . برای نخستین بار شاهد بودیم که هر سهم بانک تجارت صعود به قیمت 4100 ریال را نیز تجربه کرد و با توجه به افزایش سرمایه انجام گرفته، سود هر سهم بانک در پایان سال مالی 1392 نسبت به سال مالی پیش از آن بیش از 62 درصد رشد یافته است .

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به افزایش 161 درصدی سرمایه این بانک گفت : با تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک در تاریخ 20 اسفندماه ، سرمایه بانک تجارت با 28200 میلیارد ریال افزایش تا رقم 45700 میلیارد ریال افزایش یافت . این افزایش سرمایه که بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک از 8 درصد به 7/11 را به دنبال داشته که این به معنای افزایش توان بانک در اعطای تسهیلات و توسعه سهم بازار می باشد.  وی با اشاره به افتتاح نخستین شعبه تخصصی ارائه خدمات بورسی کشور توسط این بانک در بهمن ماه گذشته اظهار داشت : امید داریم این اقدام بانک تجارت گام موثری برای افزایش تعامل موثر بازار پول و سرمایه و مدیریت بهتر منابع بازار بورس با استفاده از ابزارهای کارا و روزآمدی باشد که باید در شبکه بانکی طراحی شوند. هدف ما این است که با تنوع بخشی به این خدمات و حضور موثر در بازار سرمایه، سهم بانک تجارت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.
مقدم با اشاره به مهمترین شاخصهای عملکرد بانک تجارت در بازار پول کشور گفت : در پایان سال 92 بانک تجارت همچنان با فاصله قابل توجه از رقبا ، قدرتمندترین بانک ایرانی در حوزه پذیرش تعهدات اعتبارات اسنادی و تعهدات ضمانتنامه بوده است.

 وی افزود : طی سال 92 شاهد افزایش سی درصدی حجم سپرده ها و افزایش  5/29 درصدی خالص تسهیلات و مطالبات بانک بوده ایم . ضمن اینکه علیرغم تداوم مشکلات اقتصادی کشور ، نسبت مطالبات به تسهیلات بانک کاهش یافته که نشان از توفیق همکاران ما در وصول مطالبات معوق بانک دارد . برنامه بانک نیز این است که در صورت تداوم روند بهبود اقتصاد کشور ، مطالبات بانک تا پایان سال 93 همچنان کاهش یابد

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به برنامه این بانک برای افزایش درآمد از محل ارائه کارمزد خدمات گفت : در این مسیر ، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک در اولویتهای بانک قرار دارد ، همانطور که طی سال 92 نیز شاهد افزایش چشمگیر دستگاه های خودپرداز ،  دستگاه های POS فروشگاهی و توسعه درگاههای پرداخت اینترنتی بانک بودیم  ، ضمن اینکه تعداد تجارت کارت های صادره و کاربران سرویس های تلفنبانک ، موبایل بانک و اینترنت بانک نیز به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافت .

مدیرعامل بانک تجارت کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای چهارمین سال متوالی ، جایزه ملی بهره وری و گواهینامه ایزو 1002 در استقرار نظام رسیدگی به شکایات مشتریان را از جمله مهمترین توفیقات بانک تجارت در سال 92 برشمرد و افزود : استقرار نظام بانکداری جامع با تاکید بر بانکداری شرکتی ، بهینه سازی شبکه شعب ، استقرار نظام بانکداری متمرکز و تکمیل سوپرمارکت مالی بانک از جمله مهمترین برنامه های محوری بانک تجارت در سال 93 خواهد بود .

پس از ارائه گزارش مدیرعامل بانک تجارت ، نماینده سازمان و حسابرسی و بازرس قانونی بانک ، گزارش خود در خصوص صورتهای مالی بانک را قرائت کردند که نکات مطروحه در این گزارش از سوی مدیرعامل بانک تجارت پاسخ داده شد و پس از آن صورتهای مالی سال منتهی به ٢٩ اسفند سال ١٣٩٢ مورد تصویب مجمع قرار گرفت و سهامداران با تقسیم ١٧٠ ریال از سود ٢٠١ ریالی این بانک موافقت کردند

.
گفتنی است بانک تجارت به عنوان یکی از چهار بانک بزرگ تجاری کشور در راستای اجرای قانون سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ، از اردیبهشت ماه سال 1388 به جرگه بانکهای خصوصی کشور پیوست .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  22