بانکها از افزایش بی‌رویه قیمت تمام شده پول جلوگیری کنند

مدیرعامل بانک اقتصادنوین تاکید کرد:

مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: بانک‌ها به عنوان وکیل سپرده‌گذاران موظفند با توجه به افزایش نرخ تورم و رشد قیمت تمام شده پول، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند که از افزایش بی‌رویه قیمت تمام شده پول و در نهایت نرخ سود تسهیلات جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسن معتمدی مدیرعامل این بانک در جمع روسای شعب این بانک با اشاره به لزوم توجه به بهره‌وری در نظام بانکی گفت: نرخ سود سپرده‌ها تاثیر مستقیم بر نرخ سود تسهیلات می‌گذارد و طبیعی است که با افزایش نرخ سود سپرده‌ها نرخ سود تسهیلات نیز افزایش یابد که این موضوع به نفع استفاده‌کنندگان از تسیلات بانک‌ها نیست.

وی گفت: بانک مرکزی با درک اهمیت این موضوع در سال جاری نسبت به ابلاغ دستورالعمل یکسان‌سازی نرخ سود سپرده‌ها اقدام کرد که توجه بانک‌ها به این دستورالعمل زمینه کاهش نرخ سود تسهیلات را در آینده نزدیک فراهم خواهد کرد.

معتمدی خاطر نشان کرد: توجه به نرخ‌های ابلاغی بانک مرکزی  منافع همه ذی‌نفعان نظام بانکی اعم از سپرده‌گذاران، تسهیلات گیرندگان بانک‌ها را تضمین خواهد کرد ضمن اینکه عدم توجه به این موضوع موجب اقزایش قیمت تمام شده پول و در نهایت افزایش نرخ سود تسهیلات خواهد شد.

وی تاکید کرد، بانک اقتصادنوین به عنوان طلایه‌دار نظام بانکی خود را مقید به رعایت دستور العمل‌های بانک مرکزی در این خصوص می‌داند.
در این نشست افشین کریمی معاون مالی، علیرضا پویان‌شاد معاون بانکداری خرد، محمد آخرتی مدیر امور شعب تهران، علی حسینی مدیر امور شعب استان‌ها و تعدادی از روسای شعب تهران نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  9  =