تدوین مقررات برای استفاده از سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تدوین ضوابط و مقررات استفاده از سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی فراخوان دریافت نظرات و پیشنهادات صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، اداره کل صدور پروانه سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درصدد تصویب ضوابط و مقررات استفاده از سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است که این فناوری با هدف ارتقای ایمنی سفرهای زمینی با خودرو به وسیله پیام های هشداردهنده به کار گرفته خواهد شد.

براین اساس رگولاتوری از صاحبنظران خواسته نظراتشان را در زمینه تدوین مقررات و مسائل فنی این طرح به پست الکترونیک این سازمان به نشانی info@cra.ir ارسال کنند.

سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی که به اختصار CVT نامیده می شود و مخفف Connected vehicle technology است برای برقراری ارتباطات برد کوتاه در محیط های خودرویی به وسیله فناوری DSRC به معنای Dedicated short range communications و در باند فرکانسی 5850 – 5925 مگاهرتز به کار گرفته می شود.

این سامانه با هدف ایجاد زیرساخت های ارتباطی لازم برای انتقال اطلاعات و پیام های هشدار دهنده به خودروهای در حال حرکت در معابر شهری و جاده های بیرون شهری راه اندازی خواهد شد و ارتقای ایمنی سفرهای زمینی با خودرو از جمله نتایج بکارگیری آن خواهد بود.

هرچند این فناوری می تواند کاربردهای متعددی در صنعت حمل و نقل داشته باشد اما از دید کارشناسان این حوزه، هدف راهبردی در بکارگیری CVT ارتقا ایمنی حرکت خودروها از طریق تولید پیام های هشدار دهنده و کمک به راننده ها در رانندگی ایمن تر است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  24  =