قطع درختان صدساله در همدان

-رییس اداره منابع طبیعی اسدآباد همدان با اشاره به قطع بیش از 50 اصله درخت کهن سال در منطقه دربند، از این عمل غیرانسانی انتقاد کرد و گفت: این اتفاق در روزهای اخیر صورت گرفته و با عاملان آن برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ˈمهدی قرخانلوˈ شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: قدمت برخی از این درختان به یکصد سال هم می رسد و بعضی نیز به طور متوسط بین 20 تا 70 سال عمر دارند.

وی قطع درختان و نابودی جنگل ها و مراتع را از عوامل آلودگی و تخریب منابع طبیعی دانست و یادآور شد: نتیجه این کار غیر انسانی فوران خشم طبیعت به شکل سیل های ویرانگر، حمله شن های روان و توسعه بیابان ها و خشکسالی است که جامعه انسانی را تهدید می کند.

رییس منابع طبیعی اسدآباد با اشاره به وجود 59 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در این شهرستان گفت: بیشتر مراتع به صورت کوهستانی است و در قسمت دشت اسدآباد هم به صورت چمن زار می باشد که مورد تعرض متخلفان قرار می گیرد.

قرخانلو اظهار کرد: سال گذشته 80 فقره پرونده درباره تجاوز افراد به مراتع و منابع طبیعی تشکیل شد و پس از مراحل قضایی متخلفان 700 میلیون ریال جریمه شدند.

دربند منطقه سرسبز و با صفایی در 12 کیلومتری غرب اسدآباد است که بر فراز کوهی مشرف به روستای گذرکجین قرار دارد. این منطقه از باغات چشم نوازی برخوردار است و با هوای ییلاقی و آب جاری یکی از تفرجگاههای شهرستان اسدآباد به شمار می رود.

شهرستان اسدآباد با دارا بودن 110هزار نفر جمعیت در فاصله 45 کیلومتری غرب استان همدان واقع شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1