خودکشی دانشمند برجسته ژاپنی پس از افشای تحقیق دروغین

یوشیکی ساسای، معاون مدیر رئیس مرکز زیست شناسی رشد ریکن پس از چاپ و انتشار تحقیقی دروغین در مجله مشهور نیچر و رسوایی این مرکز در نزدیکی همین ساختمان خود را به دار آویخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، تحقیق دروغین در ژانویه 2014 میلادی با همکاری موسسه توسعه زیستی (ریکن) در ژاپن و  در نشریه نیچر به چاپ رسیده بود. "هاروکو اوبوکاتا"، یکی از محققان این انستیتو ژاپنی در قلب اعتراضات و اتهامات قرار داشت و به تقلب علمی متهم شده بود. این محقق مقاله ای را در رابطه با سلول های بنیادی STAP منتشر کرده بود که می توانست انقلابی را در علم پزشکی به پا کند.

پس از افشای این تحقیق دروغین، موسسه تحقیقاتی ریکن کمیته ای را برای رسیدگی به تخلف محققان این تحقیق تشکیل داد. اما پس از جنجال های جهانی این تحقیق، خبر از خودکشی یوشیکی ساسای، معاون مدیر رئیس مرکز زیست‌شناسی رشد ریکن منتشر شده است. ساسای، یکی از مسئولانی بود که به دلیل بی دقتی در چگونگی روند تحقیقات دروغین متحمل انتقادات و همینطور اعتراضات گسترده ای شده بود. ساسای یکی از زیست شناسان مشهور سلول های بنیادی بود که بر بافت های مغزی و همینطور چشم فعالیت داشت. در نامه ای که وی قبل از مرگش نوشته بود، تنها با یک جمله به زندگی خود خاتمه داده بود:" از صمیم قلب برای اتفاقاتی که رخ داده، شرمنده هستم."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄    =  2