تعلیق پروانه فعالیت ۱۳۸۲ نمایندگی بیمه توسط بیمه مرکزی

بیمه مرکزی پروانه فعالیت 1382 نمایندگی بیمه حقیقی و حقوقی را به خاطر رعایت نکردن مفاد آئین‌نامه تنظیم امور نمایندگی مصوب شورای‌عالی بیمه تعلیق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، معاونت نظارت بیمه مرکزی اعلام کرد: این سازمان از ابتدای شروع فعالیت نمایندگان بیمه تا پایان سال 1392 تعداد 1382 پروانه نمایندگی بیمه حقیقی و حقوقی شرکت های بیمه را به دلیل رعایت نکردن مفاد آیین نامه شماره 75 مصوب شورای عالی بیمه از جمله واگذاری اختیارات نمایندگی به اشخاص غیر واجد شرایط و عدم حضور در دفتر نمایندگی، واریز نکردن به موقع حق بیمه دریافتی به حساب شرکت بیمه  و درخواست شخصی به حالت تعلیق درآورده است.

معاونت نظارت بیمه مرکزی همچنین از لغو تعداد 5276 پروانه نمایندگی بیمه به دلیل اشتغال همزمان، جعل بیمه نامه، جعل مدارک هویتی در زمان اخذ پروانه نمایندگی و … خبر داد.

تعداد پروانه تعلیق و لغو شده نمایندگان بیمه در سال های 1391 و 1392 به ترتیب 74/41 و 7/13 درصد افزایش داشته است.

از آنجا که نمایندگی بیمه حرفه ای تخصصی و فنی بوده و در سال های گذشته مجوز تأسیس نمایندگی با شرایط حداقلی اعطا شده لذا این حرفه نیازمند آموزش و کسب مهارت های مختلف است و بر همین اساس یکی از سیاست های بیمه مرکزی نیز ارزیابی و پالایش نمایندگان بیمه در شرکت های بیمه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =