جان کری امروز به کابل سفر می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا برای دومین بار برای میانجیگری در مسئله انتخابات افغانستان به کابل سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از خبرگزاری «پژواک»، وزیر امور خارجه آمریکا برای دومین بار پیاپی برای میانجیگری در مسئله انتخابات افغانستان، به کابل سفر می‌کند.

به گزارش منابع آگاه، قرار است وی امروز وارد کابل شده و با 2 نامزد ریاست جمهوری و حامد کرزی دیدار و گفت‌وگو کند.

به دنبال بروز جنجال در افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، جان کری بیستم تیرماه به کابل سفر کرد و هر 2 نامزد رقیب با میانجیگری وی موافقت کردند تا بیش از هشت میلیون رأى مورد بازشماری قرار گرفته و 2 نامزد با پذیرش نتیجه بازشماری در نهایت دولت وحدت ملی تشکیل دهند.

پس از این توافق، روند بازشماری آرا از ٢٦ تیر آغاز و قرار شد تمام صندوق‌های رأی پس از انتقال به کابل، مورد بازرسی و بازشماری قرار گیرند.

روز گذشته (چهارشنبه ١٥ مرداد)، کمیسیون انتخابات اعلام کرد که تمام صندوق‌های رأی به کابل منتقل شده است اما با این وجود در این مدت پنج بار روند بازشماری آرا به دلیل اختلافات موجود بر سر چگونگی نحوه بازشماری و ابطال آرا بین دو نامزد رقیب متوقف شد.

مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید افغانستان قرار بود روز پنجم عید فطر(١١ مرداد) برگزار شود اما این مراسم پس از توافق هر 2 نامزد و بنا به درخواست هیئت معاونت سازمان ملل متحد(یوناما) برای ادامه روند بازشماری به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5