همکاری گوگل و یاهو برای افزایش امنیت ایمیل

یاهو قصد دارد با پیوستن به حرکتی که گوگل در پاییز سال گذشته آغاز کرد، امنیت ایمیل های کاربرانش را افزایش دهد. در این صورت با به کارگیری تکنیک های رمزنگاری جدید، دسترسی به متن ایمیل های کاربران در مسیر ارسال و توسط خود سرویس دهنده غیرممکن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس  به نقل از دیلی تک  یاهو قصد دارد با پیوستن به حرکتی که گوگل در پاییز سال گذشته آغاز کرد، امنیت ایمیل های کاربرانش را افزایش دهد.  در این صورت با به کارگیری تکنیک های رمزنگاری جدید، دسترسی به متن ایمیل های کاربران در مسیر ارسال و توسط خود سرویس دهنده  غیرممکن می‌شود.

با این همکاری مشترک امی بزرگ در مسیر رمزنگاری پیام ها از طریق ایمیل در سرویس ایمیل این دو شرکت برداشته شده است.یاهو پیش از این برای افزایش امنیت، در ماه فوریه سال جاری SSL را که قبلا امکانی پولی بود، به صورت پیشفرض برای تمام کاربران ایمیلش اضافه کرد.

اما گوگل در ماه‌های گذشته  از برنامه هایش برای ایمیل ضدجاسوسی خبر داد و یاهو نیز اعلام کرده در همین زمینه اقداماتی کرده است. این دو شرکت  قصد اجرای نسخه‌ای از رمزنگاری را در سرویس‌های خود  دارند که بر اساس آن تمامی ایمیل‌هایی که از شخصی به شخص دیگر ارسال می‌شود کاملا از سوی کلاینت خود کاربر رمزنگاری شده و در سوی دیگر توسط کلاینت مخاطب رمزگشایی خواهد شد. بدین ترتیب خطر جاسوسی سرور نیز منتفی می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  3  =