تامین اینترنت کشور از ۲۰ درگاه

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در بخش شبکه فیبرنوری، ارتباط از 20 درگاه بین‌الملل فراهم می‌شود و با توجه به تعدد درگاه‌ها امکان قطعی و اختلال لینک‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس، حسن کریمی از فراهم شدن امکان میزبانی محتوای اینترنتی در داخل کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی مرکز داده شرکت ارتباطات زیرساخت، نگهداری 20 درصد ترافیک اینترنت در داخل کشور ممکن شد.

وی افزود: هم اکنون 40 درصد شرکت‌های داخلی ارائه دهنده محتوا، اطلاعات خود را به داخل کشور منتقل کرده اند و قصد داریم بخشی از محتوای مورد نیاز کاربران را در داخل کشور میزبانی کنیم که این امر، افزایش سرعت دسترسی و کاهش هزینه های اتصال به اینترنت را برای کاربران خانگی و سازمان به همراه دارد و بر روی کیفیت سرویس تاثیر می گذارد.

وی سرمایه گذاری لازم برای ایجاد دیتاسنتر مشابه دیتایسنتر زیرساخت را 20 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بخش خصوصی به دلیل نبود صرفه اقتصادی در این بخش ورود نکرد و شرکت ارتباطات زیرساخت راه اندازی این مرکز را در دستور کار قرار داد و هم اکنون شرکت‌های اینترنتی و ارائه کنندگان محتوا، با اجاره ظرفیت‌های ایجاد شده، محتوای داخلی را در این فضا نگهداری می‌کنند.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، در خصوص تعرفه میزبانی محتوا در داخل کشور نیز گفت: هنوز نرخ ها از سوی رگولاتوری تعیین نشده است اما پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت، یک چهارم قیمت اینترنت است. به این معنی که هزینه دسترسی به محتواهای داخلی، به یک چهارم هزینه دسترسی به اینترنت بین الملل محاسبه شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بالغ بر 30 گیگابیت ترافیک اینترنت در این مکان میزبانی می‌شود و ظرفیت برای افزایش این میزان نیز وجود دارد.

کریمی با اشاره به وجود 85 هزار کیلومتر فیبرنوری در سراسر کشور که امکان تبادل اطلاعات را فراهم می‌کند نیز گفت: هم اکنون در بخش شبکه فیبرنوری، ارتباط از 20 درگاه بین الملل فراهم می‌شود و با توجه به تعدد درگاهها امکان قطعی و اختلال لینک‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از ترانزیت ارتباطی 290 لینک STM1 از مسیر فیبرنوری ایران خبر داد و گفت: ارتقای امنیت شبکه انتقال و تطابق سوئیچ های پشتیبان، از دیگر اقداماتی است که برای این شبکه انجام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  36