نماینده مجلس: صدور مجوز پرواز هواپیمای ایران ۱۴۰ تخلف آشکار است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: صدور مجوز پرواز به هواپیمای ایران 140 تخلف آشکار است و سازمان هواپیمایی باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حامد قادر مرزی، در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سانحه هوایی امروز هواپیمای ایران 140 در فرودگاه مهر آباد ضمن انتقاد از سازمان هواپیمایی اضافه کرد: یکشنبه دو هفته قبل هم نزدیک بود همین بلا بر سر پرواز هواپیمای قشم ایر در مسیر تهران – سنندج بیاید که با مهارت خلبان این پرواز توانست سالم بر زمین بنشیند.

به گفته قادر مرزی در آن پرواز هم که با تاخیر هفت ساعته انجام شد، هواپیما با نقص فنی مواجه شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هواپیمای ایران 140 در زمان تست، مشکل داشته و به هیچ وجه نباید اجازه پرواز به آن داده می شد و صدور مجوز پرواز به آن، تخلف آشکار است چرا که این هواپیما استانداردهای لازم برای پرواز را نداشته است.

وی تصریح کرد: اگر به وضعیت پروازها در مسیرهای همچون تهران- سنندج رسیدگی نشود در آینده نزدیک شاهد بروز سانحه در این مسیر نیز خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: چه اصراری است که ما تولید کننده همه چیز باشیم ؛ اگر هم قرار است هواپیما در کشور ساخته شود، باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

این نماینده مجلس یادآورشد: اساسا نباید به این پرواز مجوز روزانه داده می شد. منابع غیر رسمی می گویند که این هواپیما قبل از پرواز هم نقص فنی داشته است و سازمان هواپیمایی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

قادر مرزی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس به عنوان متولی حمل و نقل در مجلس شورای اسلامی در قبال این سانحه قطعا کوتاه نمی آید و وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی حتما باید در این زمینه پاسخگو باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  64