بررسی سه دهه بانکداری بدون ربا در ۲۵امین همایش بانکداری اسلامی

رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری در نشت خبری عنوان کرد:

بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی در روزهای دوشنیه و سه شنبه هفته آینده ، 10 و 11 شهریور در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مهدی رضوی صبح امروز (دوشنبه سوم شهریورماه) از برگزاری بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: موسسه عالی آموزش بانکداری وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی را با عنوان «نقد و بررسی سه دهه بانکداری بدون ربا در ایران و جهان» برگزار می نماید.

به گفته وی، محورهای اصلی این همایش ˈآسیب شناسی تجربه سه دهه اجرای قانون عملیات بانکی بدون رباˈ، ˈراهکارهای بهبود عملیات بانکداری بدون رباˈ و ˈبرنامه ریزی بانکداری اسلامی برای آیندهˈ است.

رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری ضمن تأکید بر ضرورت ترویج بانکداری اسلامی در دنیا گفت: حجم دارایی‌ بانک‌های اسلامی در حال حاضر بیش از 2 تریلیون دلار است البته باید این را در نظر گرفت که ایران مبدع بانکداری اسلامی است.

رضوی با اشاره به تصویب قانون بانکداری بدون ربا در فروردین 63 تصریح کرد: با این وجود بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی در اجرای بانکداری اسلامی از ایران جلوتر هستند و با انجام پژوهش‌های علمی به پیشرفت‌های قابل توجهی در توسعه بانکداری اسلامی رسیده‌اند.

به گفته وی، کشورهای اسلامی نظیر ایران، پاکستان، مالزی، اندونزی، اردن، مصر، قطر، بحرین، کویت، امارات، ترکیه و نیز بسیاری از کشورهای غیراسلامی نظیر ایالات متحده آمریکا، سوئیس، آلمان، انگلستان و از این قبیل به اجرای بانکداری اسلامی اهتمام ورزیدند.

همایش بانکداری اسلامی با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، هیاتی از بانک توسعه اسلامی(IDB )، اساتید حوزه و دانشگاه و تنی چند از صاحب نظران و اندیشمندان برگزار می شود.

در این همایش، مقامات ارشد اقتصادی و بانکی کشور قانون عملیات بانکی بدون ربا را از دیدگاه علمی و نظری مورد نقد و تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

گفتنی است، بیست و پنجمین همایش سالانه بانکداری اسلامی، دهم و یازدهم شهریور ماه 93 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.ibi.ac.ir مراجعه نمایند.

همچنین در جریان برگزاری همایش ، نمایشگاه تجهیزات بانکداری الکترونیک با حضور بانک های تجاری دایر خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  5