رسوایی یک تریلیون دلاری در جهان

بر اساس گزارش یک سازمان ضد فقر، کشورهای فقیر سالانه یک تریلیون دلار درآمد به دلیل فساد محروم می‌شوند و میلیون‌ها نفر جانشان را از دست می‌دهند‌.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،گزارش سازمان آمریکایی وان می‌گوید عمده پیشرفتی که در بیش از دو دهه گذشته در مقابله با فقر شدید حاصل شده، از سوی فساد و جرم‌هایی مانند پولشویی در معرض تهدید قرار گرفته است.

این گزارش فساد را عامل مرگ 3.6 میلیون نفر در سال معرفی کرده است.

گروه وان محاسبه کرده است که اگر اقدامات لازم برای پایان دادن به محرمانگی که به فساد اجازه رشد داده است اتخاذ شود و اگر درآمدهای بازیابی شده در سلامت سرمایه گذاری شوند، از بسیاری از موارد مرگ و میر در کشورهای کم درآمد جلوگیری خواهد شد.

این گروه یافته‌های خود را "رسوایی یک تریلیون دلاری" توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش، فساد مالی مانع سرمایه گذاری خصوصی شده، رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد و هزینه انجام کسب و کار را افزایش داده و موجب بی‌ثباتی سیاسی می‌شود اما در کشورهای در حال توسعه فساد مالی قاتل است و زمانیکه دولت‌های این کشور از منابعشان برای سرمایه گذاری در مراقبت بهداشتی، امنیت غذایی یا زیرساخت اساسی محروم می‌شوند، به بهای زندگی افراد تمام می‌شود و در این بین بزرگ‌ترین صدمه بر کودکان وارد می‌شود.

اگر فساد در جنوب صحرای آفریقا ریشه کن شود، آموزش سالانه برای 10 میلیون کودک دیگر فراهم و منبع پرداخت پول 500 هزار معلم مدرسه ابتدایی تامین می‌شود و همچنین داروهای لازم برای بیش از 11 میلیون فرد مبتلا به اچ آی وی و ایدز فراهم خواهد شد.

بر اساس گزارش بی بی سی، سازمان وان از رهبران گروه بیست که در ماه نوامبر در استرالیا گردهم می‌آیند درخواست کرد اقدامات مختلفی را برای مقابله با این مشکل در پیش بگیرند که می‌تواند شامل افشای اطلاعات در مورد صاحبان شرکت‌ها و جلوگیری از پولشویی و مخفی کردن هویت مجرمان باشد.

این سازمان خواستار معرفی قوانین گزارش‌دهی اجباری برای بخش‌های نفت، گاز و معدن است تا منابع طبیعی کشورها از مردم آنها به سرقت نرود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  16