دستگیری خواهران سارق اینترنتی

خواهرانی که با همدستی هم به سرقت بیش از 95 میلیون ریال از حساب بانکی شخصی اقدام کرده بودند ، توسط ماموران پلیس فتا کرمانشاه دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ "اسداله زحمتکش" رییس پلیس فتا کرمانشاه بیان داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که  توسط شخص و یا اشخاصی ناشناس طی چند مرحله به صورت اینترنتی ازحساب بانکی‌اش مبلغی بالغ بر 95میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت شده است.
وی افزود: در این پرونده سارقان باتمام تلاش سعی در رد گم کردن داشتند و با ترفند نداشتن کارت بانکی از افرادی که کنار عابر بانک بودند می‌خواستند که شماره کارت خود را در اختیارشان قرار دهد تا با انتقال وجه از طرق اینترنت به آن حساب پول را دریافت کنند.
 
"زحمتکش" تصریح کرد: این دو خواهر در تمام موارد از ماسک و عینک دودی استفاده کرده تا صورتشان در دوربین های بانکی مشخص نباشد اما با تلاش مستمر مأموران پلیس فتای کرمانشاه، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.  
رییس پلیس فتا کرمانشاه در ادامه اظهارداشت: متهمان ابتدا منکر موضوع شده امابا ارائه مدارک و مستندات لب به اعتراف گشوده و راز برداشت های اینترنتی و نحوه به دست آوردن اطلاعات کارتی را فاش کردند.

وی گفت: متهمان دربازجویی ها اظهارداشتند:کارت بانکی را در خیابان پیدا کردیم و از آنجا که رمز اول در کنار آن نوشته شده بود سریعاً رمز دوم را فعال کرده و از آن پس شروع به برداشت از حساب از طریق اینترنت نمودیم."
سرهنگ " زحمتکش" در ادامه افزود: پس از اعتراف این دو خواهر، پرونده جهت انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی داده شد و برای متهمان قرار سنگین صادر شد.
وی در خاتمه در خصوص کارت های بانکی گفت: از شهروندان عزیز خواستارم هرگز رمز کارت را در کنار کارت یاداشت نکنید تا در صورت گم شدن یا سرقت کارت بانکی افراد سودجو به حساب بانکی شما دسترسی نداشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2