سیتی‌گروپ آمریکا به دلیل نقض تحریم ایران ۲۱۷ هزار دلار جریمه شد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، سیتی گروپ موافقت کرده است تا بابت چندین مورد نقض تحریم های اداره کنترل دارایی های خارجی آمریکا، مبلغ 217 هزار و 841 دلار پرداخت نماید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، سیتی گروپ موافقت کرده است تا بابت چندین مورد نقض تحریم های اداره کنترل دارایی های خارجی آمریکا، مبلغ 217 هزار و 841 دلار پرداخت نماید.
بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، سیتی پنانگ، واحد خدمات تجاری سیتی گروپ در مالزی به 4 درخواست جمع آوری صورتحساب صادرات مجموعا به مبلغ 638 هزار و 74 دلار در فاصله ماه های آوریل و نوامبر 2009، در ارتباط با حمل و نقل کالاهایی به مقصد ایران پاسخ مثبت داده است.
اداره کنترل دارایی های خارجی آمریکا تحریم های اقتصادی و تجاری علیه کشورهای خارجی را مدیریت و اعمال می کند.
سیتی بانک همچنین 4 عملیات انتقال پول به مبلغ 133 هزار و 786 دلار و 74 سنت در فاصله فوریه 2010 تا اکتبر 2012 برای نهادهایی انجام داده است که در فهرست تحریم های اداره کنترل دارایی های خارجی آمریکا قرار داشته اند.
بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، نرم افزار سیتی گروپ ارجاع ها به طرف های تحت تحریم در تراکنش های مالی را شناسایی نکرده و این موسسه مالی بدون دخالت دستی، پرداخت هایی را انجام داده است.
این گزارش حاکی است، این موسسه اقدامات اصلاحی را انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که تغییرات صورت گرفته در اسامی به فیلترهای آن اضافه شده است.
بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، سیتی گروپ در جریان انجام تحقیقات با اداره کنترل دارایی های خارجی همکاری نموده و  به درخواست های مقامات آمریکایی درمورد در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز پاسخ مناسبی داده است.
مولی میلروایس، سخنگوی سیتی گروپ در این باره گفت: «ما از اینکه به این مصالحه دست یافته ایم خشنودیم و همچنان به تبعیت از مقررات اداره کنترل دارایی های خارجی ملتزم باقی میمانیم.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +    =  15