نفوذ هکرها به سایت خدمات درمانی دولت آمریکا

هکرهای اینترنتی موفق شدند به سایت HealthCare.gov که از سوی دولت آمریکا با تبلیغات زیاد برای ارائه خدمات درمانی راه‌اندازی شده نفوذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از نیویورک تایمز، اگر چه کاخ سفید وقوع این حمله را تایید کرده، اما مدعی شده که در اثر این حمله هیچ یک از اطلاعات شخصی کاربران به سرقت نرفته است.

دولت اوباما کنگره را از وقوع این حمله آگاه کرده و اظهار داشته که این حمله منجر به نفوذ به سرورهای تست این سایت شده است. با توجه به اینکه بر روی این سرور اطلاعات خاصی وجود نداشته، هکرها موفق به سرقت اطلاعات خاصی از روی آن نشده‌اند.

همین مساله موجب شده خسارت جدی به این سایت وارد نشود. گردانندگان سایت یاد شده می گویند اقدامات احتیاطی را به منظور ارتقای امنیت آن انجام داده‌اند. تحقیقات نشان داده که علت موفقیت این حمله هکری برخی ضعف‌های امنیتی سایت مذکور بوده است. از جمله مهم ترین این مشکلات اتصال سرورهای تست آن به اینترنت است. جالب آنکه کلمه پیش فرض این سرور که از سوی کارخانه تنظیم شده بود هم تغییر نکرده است.

مشکل دیگر این بوده که اسکن های امنیتی به طور مرتب و همیشگی بر روی سایت یاد شده صورت نگرفته است. اوباما مدتی است سایت HealthCare.gov را با تبلیغات فراوان راه اندازی کرده تا به میلیون ها آمریکایی که تحت پوشش نیستند خدمات تامین اجتماعی ارائه دهد اما این سایت به علت مشکلات امنیتی و از کار افتادنش به خاطر هجوم کاربران در گذشته بارها با انتقاد مواجه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =