مصوبه‌‌‌ای برای کاهش سود بخش کشاورزی به بانک مرکزی ابلاغ نشده است

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه تاکنون مصوبه‌ای در خصوص کاهش نرخ سود بخش کشاورزی به بانک مرکزی ابلاغ نشده است، گفت: یکی از پیشنهادات کمیسیون اعتباری، بررسی این موضوع در شورای پول و اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سید علی اصغر محمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نرخ سود بخش کشاورزی، اظهارداشت: در این باره هنوز مصوبه‌ای به بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز سازوکار اجرایی نرخ سود 17 درصد بخش کشاورزی مشخص نشده است،‌ گفت: این مساله سه هفته پیش در کمیسیون اعتباری بانک مرکزی مطرح و قرار شد گزارشی در این باره تهیه و به مقامات مسئول ارائه شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه بررسی کمیسیون اعتباری بانک مرکزی درخصوص ماهیت تعیین نرخ سود کمتر برای بخش کشاورزی است، گفت:‌ گزارش هنوز نهایی نشده است، اینکه آیا در این مدت مصوبه‌ای برای بخش کشاورزی تصویب شده است، حداقل بنده در جریان نیستم.

مدیرمحمد صادقی در پاسخ به این سوال که اگر بانک مرکزی به این نتیجه برسد که نرخ سود بخش کشاورزی کاهش یابد، نرخ باید در شورای پول و اعتبار بررسی شود، اظهارداشت: قطعا نظر بخش اعتباری بانک مرکزی طرح کاهش نرخ سود بخش کشاورزی در شورای پول و اعتبار و بررسی این موضوع در این شورا است.

وی تاکید کرد: یکی از پیشنهادات ما در گزارشی که در حال تهیه است، تصویب نرخ سود بخش کشاورزی در شورای پول و اعتبار است.

به گزارش فارس، 5 شهریور ماه معاون وزیر جهاد کشاورزی از تصویب کاهش نرخ سود بخش کشاورزی به 17 درصد خبر داد اما تاکنون این مصوبه نه توسط دولت و نه مسئولان مربوطه منتشر نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  40  =  42