آمادگی شرکت‌های روس برای استخراج و حمل و نقل هیدروکربن‌ها در ایران

رییس طرف روسی یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با اشاره به این که بازار ایران برای شرکت‌های روسی به ویژه در زمینه استخراج و حمل ونقل هیدروکربن‌ها جالب است از آمادگی شرکت‌های هوایی روسی برای ارائه هواپیمای TU-204 به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا، الکساندر نواک با بیان اینکه یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه امسال از سطح بالایی برخوردار بود به حضور نمایندگان 40 شرکت روسی در این اجلاس اشاره و اظهار کرد: بسیاری از فعالان بخش خصوصی روسیه در روزهای پیش از برگزاری اجلاس برای بررسی ظرفیت‌های موجود و مذاکره با همکاران خود به ایران سفر کرده اند.

وی با تاکید بر این که نتایج این کار چند روزه موثر خواهد بود و سطح همکاری بین‌ دو کشور را محکم‌تر می‌کند تصریح کرد: روابط ایران و روسیه در سطح خوبی قرار دارد و باید توجه کرد که این روابط با توجه به شرایط بازار صورت نگرفته و براساس تاریخ و سنت‌های دیرینه به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر همکاری‌های مناسب در بخش بازرگانی و اقتصادی، در بخش سیاسی و بین روسای جمهور دو کشور تفاهمات خوبی صورت گرفته و بنا شده رییس جمهور ایران و روسیه به زودی با یکدیگر ملاقات داشته باشند.

نواک با اشاره به اینکه تعامل و همکاری ما با ایران درباره مسائل منطقه ای و بین‌المللی به موضوعی سنتی تبدیل شده خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به نتایج این اجلاس شاهد به وجود آمدن شاخص‌های مناسب تری در زمینه این همکاری‌ها باشیم. روسیه آمادگی دارد تا واردات محصولات، کالاها و خدمات را از ایران انجام دهد و همچنین اقدامات به تامین نیازهای ایران کند.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی موضوعی که اساس همکاری دو کشور را تشکیل می‌دهد حوزه انرژی ، حمل و نقل، صنایع، محصولات فنی و ماشین سازی را دربرمی‌گیرد، گفت: بازار ایران برای شرکت‌های روسی به ویژه در زمینه استخراج و حمل ونقل هیدروکربن‌ها جالب است.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضع تحریم‌ها توسط آمریکا و اتحادیه اروپا همکاری اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور تا حدودی محدود شده بود گفت: قوانین و مقررات ایران محدودیت‌هایی را برای فعالیت شرکت‌های خارجی در این کشور ایجاد کرده بود و اجازه نمی‌داد شرکت‌های خارجی براساس سهم و تقسیم محصول در پروژه‌های ایران سرمایه‌گذاری کنند.

 

وزیر انرژی روسیه تاکید کرد: اگر شرایطی که روسیه در ارتباط با سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز در کشورهای دیگر دارد در ایران نیز ایجاد شود شاهد تحرکی عظیمی در صنعت نفت و گاز ایران خواهیم بود. در ارتباط با تولید برق، شرکت‌های روسی آمادگی دارند تا نیروگاه های ساخته شده را بازسازی کرده و همچنین اقدام به احداث نیروگاه‌های جدید کنند.

 

رییس بخش روسی یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و روسیه به همکاری خوب دو کشور در زمینه انرژی اتمی با مقاصد صلح‌جویانه اشاره و تصریح کرد: واحد نیروگاه بوشهر وارد مدار شده و مطلع هستیم که ایران علاقه مند است 20 واحد نیروگاه دیگر را احداث کند که این امر برای طرف روسی جالب است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های هوایی روسیه علاقه مند به ارائه هواپیمای TU-204 به ایران هستند و آمادگی دارند تولید این نوع هواپیما را در ایران راه اندازی کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =