پایان اختلالات شبکه همراه اول تا یک ماه و نیم دیگر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اختلالات موجود در شبکه همراه اول به دلیل احصای شاخص‌های فنی است و معمولا بین یک ماه تا یک ماه ونیم طول می‌کشد تا رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی اصغر عمیدیان دیروز در حاشیه برگزاری هفتمین سمپوزیوم بین‌‌المللی مخابرات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: اختلالات موجود در شبکه همراه اول به دلیل اجرای پایلوت و فاز آزمایشی نسل سوم (3G) طبیعی است و این اختلالات تا احصا شدن شاخص‌های مورد نظر ادامه می‌یابد.وی افزود: به‌روز‌رسانی نرم‌افزارها و نصب و راه‌اندازی تجهیزات جدید مدتی اختلالاتی در شبکه ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاخص‌های فنی پیوست‌ها احصا نشود پروانه‌ای صادر نخواهد شد.وی گفت: هم‌اکنون شبکه همراه اول دوره آزمایشی خود را می‌گذراند و اگر پیوست‌ها احصا شود لیسانس (پروانه) نسل سوم را به آنها خواهیم داد.عمیدیان افزود: برای اپراتور دوم (ایرانسل ) نیز همین مدت زمان طول کشید تا این استانداردهای فنی و این شاخص‌ها احصا شود.
وی خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که به عنوان پایلوت برای انجام به‌روزرسانی‌ها در نظر گرفته‌ایم با انجام تست‌های لازم و اندازه‌گیری پارامتر‌های فنی پروانه نسل سوم را ارائه خواهیم کرد. هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات هجدهم تا بیستم شهریور ماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  2