کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی شبکه ماهواره‌ای با آینه ماورایی

– گردانندگان یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای با تبلیغات وسیع ادعا می‌کردند آینه‌های ماورایی در اختیار دارند که با استفاده از آنها بیماران لاعلاج شفا می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اعضای این باند در یکی از موارد زنی را که از معالجه بیماری یکی از نزدیکانش ناامید شده بود را فریب دادند و به بهانه فروش این آینه‌های جادویی از او 100میلیون تومان کلاهبرداری کردند.این زن وقتی فهمید چه کلاهی سرش رفته است، نزد مأموران پلیس رفت و شکایت کرد.

با ثبت اظهارات اولیه این زن با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 10تحقیقات تخصصی در این‌باره به افسران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران سپرده شد. در این مرحله شاکی جزئیات بیشتری از این کلاهبرداری را توضیح داد و گفت: از مدتی قبل در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌ای را دیدم که در آن درباره مسائل عجیب و غریب و ماورایی صحبت می‌شد. بعد از چند شب طرفدار پروپاقرص این برنامه شدم و فهمیدم با طی کردن دوره‌های ریاضت و سختی می‌شود قدرت خاصی به‌دست آورد و بیماران لاعلاج را معالجه کرد.

چون یکی از بستگانم دچار بیماری مغزی شده بود و پزشکان امید چندانی به بهبودی‌اش نداشتند هر شب با انگیزه بیشتری برنامه این شبکه ماهواره‌ای را تماشا می‌کردم تا شاید بتوانم از این راه برای نجات فامیل بیمارمان کاری بکنم. شاکی ادامه داد: در یکی از این برنامه‌ها زیرنویسی درخصوص آینه‌های 100ساله دیدم. مجری برنامه توضیح داد که افراد دارای قدرت ماورایی با انتقال قدرت خود از طریق این آینه‌های مخصوص می‌توانند بیماران را درمان کنند. حرف‌های عجیبی بود اما من به‌شدت تحت‌تأثیر آنها قرار گرفته بودم تا اینکه این ماجرا را با تعدادی از بستگانم در میان گذاشتم و قرار شد پول‌های مان را روی هم بگذاریم و یکی از این آینه‌های ماورایی را که 100میلیون تومان ارزش داشت بخریم.

شاکی درباره چگونگی پرداخت پول به شبکه ماهواره‌ای گفت: وقتی مدیران شبکه ماهواره‌ای فهمیدند من یکی از آینه‌های جادویی را می‌خواهم شماره تلفنی را به من دادند تا از این طریق پول را پرداخت کنم. وقتی با شماره تماس گرفتم مرد جوانی شماره حسابش را به من داد و من هم 100میلیون تومان را به‌حساب او واریز کردم و منتظر دریافت آینه‌ شدم اما دیگر با من تماسی گرفته نشد و فهمیدم طعمه کلاهبرداری شده‌ام.

به‌دنبال این شکایت تحقیقات کارآگاهان آگاهی در این‌باره کلید خورد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد 100میلیون تومان به‌حساب جوان 25ساله‌ای به نام پژمان واریز شده است و به‌احتمال زیاد او واسطه شبکه ماهواره‌ای با شاکی است. به این ترتیب او در خانه‌اش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. او در اعترافاتش گفت به‌طور اتفاقی با این شبکه آشنا شده و از آنها ماهانه 700هزار تومان دستمزد می‌گیرد.

او ادامه داد: من مسئول انتقال پول‌های فروش آینه‌های ماورایی بودم و مشتریان پول‌های‌شان را به حسابم واریز می‌کردند و من هم از طریق صرافی آن را برای مدیران شبکه واریز می‌کردم.سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این‌باره گفت: بررسی صورتحساب متهم دستگیرشده، همچنین اعترافات او نشان می‌دهد تاکنون ده‌ها نفر با این شیوه فریب خورده و پول‌های‌شان را به جیب مدیران شیاد شبکه ماهواره‌ای ریخته‌اند.

وی همچنین از افرادی که با این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است دعوت کرد برای طرح شکایت به شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10تهران یا پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄  14  =