بانک‌های اتحادیه اروپا برای رصد تهدیدات سایبری هم پیمان شدند

در راستای ارتقای امنیت سایبری

بانک‌های اروپایی در راستای ارتقای امنیت سایبری با یکدیگر پیمان بستند تا سامانه رصد تهدیدات سایبری مربوط به این حوزه را سامان بخشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم  اوایل هفته جاری مرکز جرائم رایانه‌ای اروپا که به اختصار EC3 خوانده می‌شود از یادداشت تفاهمی با 4500 مرکز وابسته به فدراسیون بانکداری اروپا در راستای گسترش همکاری‌ها خبر داد تا از این طریق اجرای مفاد قانونی مبارزه با جرائم سایبری جدی‌تر گرفته شود.

انجمن بانکداران بریتانیا نیز روز گذشته درباره اقداماتی از این دست گفت که 12 سازمان دولتی مربوط به این حوزه در حال همکاری با نهادهای انتظامی هستند و از سیستم هشدار دهنده جرائم مالی برای آگاه‌سازی بانک‌ها از آخرین جرائم و تهدیدات سایبری استفاده می‌کنند.

حال قرار است همکاری بین EC3 و انجمن بانکداران اروپایی شکل گیرد که انتظار می‌رود تبادل آمار و اطلاعات استراتژیک مربوط به رفتارهای سایبری بین این نهادها بیش از پیش شود.

پیش از این نیز گروه رصد جرائم رایانه‌ای در حوزه مالی به شکلی پراکنده مشغول به کار بوده که بیشتر پیگیری قانون و تخلفات را در دستور کار داشته و برای اقداماتی نظیر جعل کارت‌های بانکی، خاطیان را به حبس می‌انداخت.

معرفی این برنامه‌ توسط انجمن بانکداران بریتانیا، بیشتر جنبه اعمال فشار به دپارتمان‌های دولتی برای همکاری و اطلاع‌رسانی به بانک‌ها از آخرین جرائم اقتصادی را دارد؛ این کار باعث می‌شود که تحلیل رفتار صورت گیرد و مشکلات نوظهور در این عرصه پیش از وقوع قابلیت خنثی شدن داشته باشند.

این سیستم اطلاع‌رسانی که به گفته مدیر اجرایی انجمن بانکداران بریتانیا، سلاح قوی برای از بین بردن جرائم مالی در حوزه سایبر به حساب می‌آید، از ابتدای سال 2015 آغاز به کار خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  79