اختلاف بر سر زمینه‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ایران و گروه 5+1 تاکنون در حل و فصل اختلافات خود بر سر موضوعات اصلی و کلیدی که نیاز به برطرف شدن پیش از دستیابی به توافق نهایی دارد، ناکام بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  تسنیم به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته تصریح کرد که ایران و 5+1 شامل اعضای دائم شورای امنیت و آلمان هنوز نتوانسته اند اختلافات خود در خصوص موضوعات کلیدی که باید پیش از دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران حل و فصل شود از بین ببرند.

بر اساس این گزارش ریابکوف که ریاست تیم مذاکره کننده روسیه را نیز بر عهده دارد افزود: مهمترین موضوعات چالش برانگیز در مذاکرات هسته ای مربوط به رآکتور اراک، غنی سازی اورانیوم و تعطیلی آنچه که ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران عنوان شده، بوده است.

وی گفت: هنوز هیچ دلیلی برای برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و 5+1 وجود ندارد. نشست بین وزرای خارجه بستگی به این خواهد داشت که آیا حداقل راهکارهایی برای مسائل اصلی که بتوان آنها را امتحان و آزمایش کرد وجود داشته باشد. متاسفانه تاکنون چنین چیزی وجود نداشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  −    =  67