«شادی» در قایقرانی شوک در وزنه‌برداری!

ششمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون روز پنج‌شنبه در رشته‌های مختلف پیگیری شد که دستاورد ملی‌پوشان کشورمان از این رقابت‌ها، دو طلا و دو مدال برنز بود. بعد از یک طلا در تیراندازی و یک طلا در ووشو در روزهای گذشته، سومین گردن‌آویز زرین کشورمان را روز پنج‌شنبه محسن شادی به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این قایقران ایرانی موفق شد در رشته روئینگ تک‌نفره، در رقابتی نزدیک و فشرده حریف کره‌ای‌اش را پشت سر بگذارد و به مدال طلا دست پیدا کند. شادی مسافت 2 هزار متر را در زمان 7 دقیقه و 5 ثانیه و 66 صدم ثانیه طی کرد.
 او که تنها 61 صدم ثانیه زودتر از پاروزن کره‌ای به خط پایان رسیده بود، بعد از این رقابت سنگین برای دقایقی از نظر جسمی دچار مشکل شد و به همین دلیل مراسم اهدای مدال به تعویق افتاد. اشک‌های شادی بعد از این موفقیت، مخاطبانش را تحت تاثیر قرار داد. قایقرانان کشورمان همچنین دو مدال برنز هم برای کاروان ایران به ارمغان آوردند.
 روز پنج‌شنبه تیم روئینگ دونفره متشکل از شجاعی و رهنما موفق شدند به مقام سومی بازی‌های آسیایی دست پیدا کنند.
در این ماده قایقرانان چین و چین تایپه طلا و نقره گرفتند. همچنین سولماز عباسی نیز به مدال برنز روئینگ تک نفره رسید. او پس از پاروزنان کره‌جنوبی و هنگ‌کنگ به مقام سوم دست یافت.

 معافم کنید!
روز پنج‌شنبه اما دوچرخه‌سواری هم برای کشورمان طلا ساخت. در این روز، آخرین رقابت دوچرخه‌سواری در بخش پیست برگزار شد و رکابزنان سرعتی در ماده کایرین به رقابت پرداختند. 
محمد دانشور که توانسته بود به مرحله فینال راه یابد در مصاف با رکابزنانی از کره‌جنوبی، چین و مالزی موفق شد مدال طلا را کسب کند. جالب اینکه دانشور بعد از کسب این موفقیت، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ابراز امیدواری کرد بتواند از خدمت سربازی معاف شود!

 وزنه‌های نا امیدی
روز هفتم از بازی‌های آسیایی اما جمعه با تداوم ناکامی‌های وزنه‌برداران کشورمان آغاز شد. در شرایطی که قبل از شروع این تورنمنت انتظارات به مراتب بیشتری از این رشته ورزشی می‌رفت، نواب نصیرشلال هم با ناکامی محض از دور مسابقات کنار رفت تا ناخشنودی مسوولان از این بابت ادامه پیدا کند.
در مسابقات دسته 105 کیلو، نصیرشلال در یک‌ضرب وزنه 181 کیلویی را مهار کرد و به مقام سوم رسید، اما در دوضرب نتوانست وزنه‌های 217 و 219 کیلوگرمی (دو نوبت) را بلند کند تا در کمال شگفتی از گردونه رقابت بیرون برود. شکست نواب، در عین حال ناراحتی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری را به همراه داشته است. 
حسین رضازاده به «ایسنا» می‌گوید: «عملکردمان زمانی خوب است که بتوانیم مدال بگیریم. من واقعا ناراحت شدم، چرا که وزنه‌برداران 8 ماه در اردو بودند و شبانه‌روزی تمرین کرده‌اند. آنها اگر رکوردهایی که در تمرینات ثبت کرده بودند را تکرار می‌کردند راحت مدال طلا می‌گرفتند.» رضازاده همچنین احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی را منتفی دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  58