هیئت بانک توسعه اسلامی از پروژه‌های کشور بازدید کرد

بانک توسعه اسلامی در راستای همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران، هیئتی مشتمل بر کارشناسان ارشد بخش‌های آب و کشاورزی با هدف نظارت بر پروژه‌های در حال اجرا و همچنین بررسی مشکلات مبتلابه این پروژه‌ها به کشورمان اعزام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر  هیات مذکور از سایت پروژه های سد سرنی، سد مخزنی کهیر و سد گلورد و زهکشی دشت نکا بازدید به عمل آورد. پروژه سد سرنی و تاسیسات وابسته به ارزش 87 میلیون یورو به تصویب رسید و در فروردین سال 1392 لازم الاجرا گردید که  این پروژه مشتمل بر ساخت سد سرنی، خط انتقال آب و تصفیه خانه آب می باشد.

پروژه سد مخزنی کهیر  نیز به مبلغ 18/69 میلیون یورو به تصویب بانک توسعه اسلامی رسید و نیز لازم الاجرا اعلام گردیده است.

هدف اصلی این پروژه فراهم نمودن منابع قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست از آب قابل انتقال برای استفاده خانگی و صنعتی مردم شهرهای چابهار و کنارک و تامین آب برای آبیاری 5000 هکتار زمین در محدوده پروژه در استان سیستان و بلوچستان می باشد.

لازم به ذکر است هدف از اجرای پروژه سد گلورد و زهکشی دشت نکا نیز تامین آب زراعی برای اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر،کاهش خسارات سیلاب، پرورش آبزیان، حفظ محیط زیست، جذب توریست، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و بهبود وضعیت آب بندان ها در استان مازندران میباشد که این پروژه با مبلغ 46  میلیون دلار لازم الاجرا اعلام گردید و تا اردیبهشت ماه 94 به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است با تلاشهای سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، تسهیلات متنوع و متعددی از موسسات مالی بین المللی از جمله بانک توسعه اسلامی برای پروژه های مختلف تولیدی، زیربنایی، سد سازی و نهادهای  خیریه ای  برای کشورمان در بخشهای دولتی و خصوصی اختصاص یافته است.

بر پایه این گزارش ،جمهوری اسلامی ایران سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی در بین 56 کشور اسلامی عضو بانک است و علاوه بر این ،کرسی دایم در هیات مدیره اجرایی بانک توسعه اسلامی را نیز داراست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1