سامانه ثبت چک‌های سرقتی طراحی میشود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: قرار است با همکاری بانکها و کارشناسان پارک علم و فن آوری سامانه ثبت چکها و اوراق بهادار سرقتی و مفقودی طراحی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،، سید علی اصغر رفاهی، در جلسه‌ای با مسئولان بخش فناوری اطلاعات بانکهای استان یزد با اشاره به سیر صعودی کلاهبرداری ها از طریق چک، عابربانک‌ها و… اظهار داشت: باید با همکاری دستگاه قضایی و بانکها، شرایطی فراهم شود تا کلاهبرداری در حوزه بانکی به حداقل ممکن برسد.
وی یکی از راه‌های تاثیرگذار در این زمینه را استفاده از روشهای فناورانه اعلام کرد و بیان داشت: به عنوان مثال اگر سامانه ثبت چک و اوراق بهادار سرقتی و مفقودی طراحی شود، از بروز کلاهبرداریها در این زمینه جلوگیری خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری بانکها و کارشناسان پارک علم و فن آوری سامانه ثبت چکها و اوراق بهادار سرقتی و مفقودی طراحی شود.
رفاهی عنوان کرد: با طراحی و ایجاد این سیستم می‌توان تا حد زیادی از خرج شدن چک های سرقتی و مفتودی که موجب ضرر و زیان عده زیادی از افراد جامعه به طور مستقیم وغیر مستقیم می شود، جلوگیری کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  42  =  47