احتمال کاهش طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار

قیمت طلا در بازارهای جهانی به 1209.26 دلار رسید؛ هرچند قیمت این فلز گرانبها در بالای 1200 دلار در نوسان است اما تحلیلگران احتمال کاهش به زیر این سطح را پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طلا در معاملات امروز بر میزان کاهش‌های خود افزود و در نزدیکی کمترین رقم خود در 9 ماه گذشته معامله شد و احتمالا به علت تقویت ارزش دلار و نبود حمایت از سوی چین، به زیر 1200 دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با توجه به بالا بودن ارزش دلار در سطح بالاترین رقم در 4 سال گذشته، دیگر فلزهای گران‌بها نیز به شدت کاهش یافتند. قیمت پلاتین به کمترین رقم در 5 سال گذشته و نقره به کمترین رقم از مارس 2010 رسید.

هرچه ارزش دلار بالاتر می‌رود، فلزهای گران‌بها که با دلار ارزش‌گذاری می‌شود برای سرمایه گذاران دارنده دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد. نگرانی‌ها در مورد نرخ بهره بانکی آمریکا نیز به قیمت طلا آسیب زده است.

به گفته تحلیلگران، تازمانیکه ارزش دلار بالا بماند، مسیر حرکت طلا کاهشی خواهد بود. طلا همچنان در بالای 1200 دلار نوسان دارد اما در صورت ادامه افزایش ارزش دلار، ممکن است به پایین‌تر از این سطح کاهش یابد.

این فلز گران بها در ماه سپتامبر 6 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش ماهانه از ژوئن 2013 به شمار می‌رود همچنین نخستین کاهش سه ماهه‌ای خود در سال جاری را ثبت کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی در لحظه انتشار این خبر 1.11 دلار افزایش یافت و 1209.26 دلار معامله شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −    =  93