گردش در زنانه‌ ترین کشور جهان

«دخترا شیرن/ پسرا شیرن». حتما شما هم در دوران کودکی جملاتی از این قبیل و با موضوع دوگانه جنسیتی شنیده‌اید. دوگانه جنسیتی که در آن، هر جنسی سعی می‌کند خود را به گونه‌ای برتر نشان دهد. با این حال در این رقابت‌ها و شاید کل‌کل‌ها هیچ وقت صحبت از تعداد نشده چرا که در یک جامعه معمول، میزان مردان و زنان برابر است.

جام جام آنلاین: «دخترا شیرن/ پسرا شیرن». حتما شما هم در دوران کودکی جملاتی از این قبیل و با موضوع دوگانه جنسیتی شنیده‌اید. دوگانه جنسیتی که در آن، هر جنسی سعی می‌کند خود را به گونه‌ای برتر نشان دهد. با این حال در این رقابت‌ها و شاید کل‌کل‌ها هیچ وقت صحبت از تعداد نشده چرا که در یک جامعه معمول، میزان مردان و زنان برابر است.

البته آمارهای دقیق نشان می دهد معمولا مردان کمی بیش از زنان هستند، اما چنین مساله ای به چشم نمی آید. (هرچند در دانشگاه های فعلی ایران، کمتر بودن آقایان به شدت به چشم می آید.) با این حال کشورهایی هستند که از حد معمول آن طرف ترند. برخی از آنان خیلی مردانه و برخی دیگر خیلی زنانه اند. در این مطلب نگاهی داریم به این کشورها. نگاه مبسوط تری هم داریم به سرلیست این کشورها که نامش استونی است.

زنانه ترین کشور جهان

استونی را زنانه ترین کشور جهان گفته اند. کشوری که در آن به ازای هر 84 /0 مرد یک زن وجود دارد و معنای این حرف این است که به ازای هر 100 زن، 84 مرد وجود دارد. البته در نسل جدید استونی ها، وضعیت بهتر شده و حالا به ازای هر 100 زن، 106 مرد وجود دارد. با این حال در میان افراد 65 ساله و بیشتر، وضعیت آن قدر از حالت طبیعی خارج می شود که به ازای هر یک مرد، 2 زن وجود دارد. یکی از دلایل اصلی این موضوع امید به زندگی بالاتر زنان در این کشور است که 11 سال بیش از مردان است. البته نباید تاثیرات واقعه مهیبی چون جنگ جهانی را هم بر وضعیت جنسیتی در میان سالمندان نادیده گرفت.
 

گردش
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2