تعقیب مجرمان با لامبورگینی و عینک گوگل

اگر تمامی واحد‌های پلیس دنیا به امکانات پلیس‌های دبی مجهز می‌شدند شاید میزان تقاضا برای فعالیت در این شغل افزایش چشمگیری پیدا می‌کرد. پلیس دبی در چند سال گذشته برای تعقیب و به دام انداختن ماشین‌های خلافکار استفاده از خودروهای لامبورگینی را در دستور کار خود قرار داده بود، اکنون نیز قرار است واحد‌های پلیس این کشور به google glass یا عینک هوشند گوگل مجهز شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای‌اقتصاد اگر تمامی واحد‌های پلیس دنیا به امکانات پلیس‌های دبی مجهز می‌شدند شاید میزان تقاضا برای فعالیت در این شغل افزایش چشمگیری پیدا می‌کرد.  پلیس دبی در چند سال گذشته برای تعقیب و به دام انداختن ماشین‌های خلافکار استفاده از خودروهای لامبورگینی را در دستور کار خود قرار داده بود، اکنون نیز قرار است واحد‌های پلیس این کشور به google glass یا عینک هوشند گوگل مجهز شوند.
پلیس دبی هم‌اکنون مشغول آموزش افسران خود برای استفاده از گوگل گلس است، چرا که ویژگی‌های معرفی‌شده توسط گوگل برای عینک هوشمندش به‌منظور استفاده در نیروهای پلیس نیست به همین منظور بخش سرویس‌های هوشمند پلیس دبی اکنون مشغول طراحی نرم‌افزاری با رابط کاربری ویژه‌ برای برآورده شدن نیازهای پلیس دبی است. این گجت پوشیدنی، می‌تواند با عکس گرفتن سریع با یک‌بار لمس کردن بدنه یا فرمان صوتی به عینک و ارسال لحظه‌ای به دیتابیس مرکزی پلیس در تشخیص سریع افراد مجرم کمک کند.
یکی دیگر از قابلیت‌های اپ مخصوص پلیس دبی روی عینک گوگل استفاده در کنترل لحظه‌ای پلاک ماشین‌ها است، به‌طوری‌که این عینک تنها با خواندن پلاک ماشین و وصل شدن به دیتابیس مرکزی پلیس، تمام اطلاعات ماشین و راننده را بررسی می‌کند و اگر نکته قابل‌توجهی در آن یافت شود به استفاده‌کننده از عینک هوشمند هشدار می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  30