هزینه اقامت گردشگران خارجی در مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: میزان هزینه گردشگران خارجی برای 4 شب و 5 روز اقامت 1000 دلار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسین باقری اظهار کرد: میزان هزینه گردشگران داخلی بر حسب ارزیابی سال گذشته برای هر گردشگر داخلی روزانه 100 هزار تومان برآورد شده که شامل هزینه اقامت، پذیرایی، حمل و نقل، خرید و ورودی‌ها است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه درآمدهای استان در زمینه گردشگری شامل هزینه اقامت، پذیرایی، سوغات و حمل و نقل است، تصریح کرد: برآورد همه درآمد‌های گردشگری استان در اختیار ما نیست و ارائه آمار در این زمینه برعهده استانداری است.

وی افزود: از ابتدای شهریور اولین پرواز مستقیم از بحرین را به فرودگاه دشت ناز ساری داشتیم. این رویداد می‌تواند شروعی برای ایجاد خط پرواز مستقیم از مازندران به سایر کشورها باشد. در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی پرواز دبی به ساری و بالعکس هستیم. امیدواریم با تسریع در اعطای مجوزها این خط پروازی هر چه زودتر فعال شود.

باقری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردشگران در غرب استان متمرکز بودند، ادامه داد: در سال‌های اخیر اماکن تاریخی و گردشگری بخش شرقی استان به سبب فعال شدن بخش گردشگری عباس آباد بهشهر که دارای اثر تاریخی و طبیعی است و به ثبت یونسکو نیز رسیده، فعال شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران، آماده نبودن زیرساخت مازندران را از چالش‌های بخش گردشگری مازندران دانست و تصریح کرد: آماده نشدن برخی سایت‌های گردشگری دریایی به رونق بخش گردشگری ضربه زده است.

باقری با اشاره به ضرورت فعال شدن بخش گردشگری روستایی در مازندران، بیان کرد: در گردشگری روستایی، باید آداب و فرهنگ، غذاها و آیین‌های روستایی را به معرض نمایش بگذاریم.

وی با انتقاد از اینکه تغییر بافت روستاها از چالش گردشگری این بخش است، ادامه داد: نباید بنیاد مسکن به افراد اجازه دهد که در بافت روستا، خانه‌های آپارتمانی احداث شود و این مسئله منافاتی با مهندسی سازه و استحکام بنا در روستا ندارد.

باقری با اشاره به اینکه متاسفانه روستاهای استان در حال خارج شدن از شکل بافت اصلی خود است، اظهار کرد: موضوع گردشگری یک موضوع عام است و خاص گردشگری نیست و باید سازمان‌ها و نهادهای زیرساختی در این بحث ورود پیدا کنند.

وی، جواهرده، گرسماسر رامسر، لاویچ، کجور نوشهر، منطقه دو هزار، سه هزار تنکابن، لاریجان آمل، آب اسک، هزار جریب، عباس آباد، آلاشت و لفور سوادکوه را از جمله روستاهای گردشگری استان عنوان کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  50