توضیح درباره حکم پرونده ناظم متجاوز

وزیر دادگستری گفت: هدایت عمومی و پیشگیری جامعه را نجات می‌دهد، اما اگر به مجازات‌ها در زمان خود عمل کنیم قطعا دارای بازدارندگی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه همایش هفته ملی کودک با حضور در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره حکم صادره برای ناظم یک مدرسه در تهران که چند دانش‌آموز را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، گفت: مجموع مجازاتی که برای این فرد در نظر گرفته شده دارای تعادل است؛ زیرا ما این فرد را اخراج، تبعید و … کرده‌ایم. حتما این حکم سنگین و بازدارنده است، البته نظارت ما بر این موضوع بیشتر خواهد شد.

وی در مورد سرنوشت کودکان بدون شناسنامه در تهران که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، بیان کرد: ما وضعیت این کودکان را در مرجع ملی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به آنها رسیدگی می‌شود. ان‌شاءالله به زودی زود هیچ کودک بدون شناسنامه‌ای را در تهران نخواهیم داشت.

وزیر دادگستری درباره فقر طبقاتی که در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما سعی داشته‌ایم این فقر طبقاتی را از بین ببریم که یکی از دلایل ابتدایی برای ایجاد تعادل درآمد طرح سلامت است که در واقع ما در رابطه با این موضوع در ابتدای راه قرار داریم.

پورمحمدی درباره بازدارندگی مجازات‌ها بیان کرد: بسیاری از مجازات‌ها به نفع است و اگر ما این احکام را سریع اجرا کنیم و به وقتش به آن عمل کنیم حتما بازدارندگی دارد، اما هدایت عمومی و پیشگیری‌هاست که جامعه را نجات می‌دهد؛ لذا باید این را در نظر گرفت که مجازات‌ها مشکل‌گشا نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  +    =  74