برلین و پاریس به دنبال اعزام سرباز به اوکراین

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که این کشور دو پهپاد را تحویل گرفته تا ناظران بین‌المللی با استفاده از آن‌ها بر آتش‌بس میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان در شرق اوکراین نظارت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا: نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که این کشور دو پهپاد را تحویل گرفته تا ناظران بین‌المللی با استفاده از آن‌ها بر آتش‌بس میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان در شرق اوکراین نظارت کنند.

آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین امروز (دوشنبه) اظهار داشت: پس از آنکه این پهپادها از گمرک ترخیص شوند به سازمان امنیت و همکاری اروپا داده می‌شوند تا به این سازمان در نظارت بر آتش‌بس در اوکراین کمک کنند.

این در حالی است که آتش بس در اوکراین که از 5 سپتامبر به اجرا درآمد چندین بار نقض شده است. یک فرودگاه تحت کنترل دولت اوکراین در شهر دونتسک که بزرگترین شهر تحت تصرف شورشیان است یکی از کانون‌های اصلی درگیری‌ها بوده است.

نخست وزیر اوکراین اظهار داشت که روسیه هیچ کاری برای فرونشاندن از تنش‌ها در اوکراین انجام نداده است. وی همچنین مسکو را متهم به فرستادن نیرو به اوکراین کرد اما مسکو این ادعا را همواره رد کرده است.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد: برلین و پاریس قرار است یک طرح پیشنهادی جدید را ارائه دهند که براساس آن‌ها سربازان این دو کشور در نظارت بر آتش‌بس در شرق اوکراین شرکت خواهند کرد.

مارتین شافر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اظهار داشت: در چند ساعت یا چند روز آینده این طرح جدید ارائه خواهد شد.

وی افزود: یک چیز مشخص است. پیش از آنکه سربازان آلمانی و فرانسوی و یا سربازان دیگر کشورها به منظور مشارکت در ماموریت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین فرستاده شوند باید به برخی سوال‌های حقوقی و سیاسی پاسخ داده شده و آن‌ها را حل و فصل کنیم.

شافر تاکید کرد: یکی از این سوال ها نقش مجلس سفلای پارلمان آلمان در تصویب چنین ماموریتی است.

ماه گذشته میلادی فرانسه و آلمان پیشنهاد دادند در راستای تلاش‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر آتش بس اوکراین پهپادهای خود را مستقر کنند تا این ماموریت تقویت شود.

ژان – ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای گفت: ما با آلمان مشغول بررسی هستیم تا ببینیم چطور می‌توانیم با همکاری یکدیگر نظارت بر آتش‌بس اوکراین و منطقه حائل این کشور را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد که فرانسه و آلمان در حال مذاکره با سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند و پهپادهایی را در این ماموریت نظارت مشارکت خواهند داد اما به مساله استقرار سرباز یا جزییات بیشتر اشاره نکرد.

ارتش اوکراین روز یکشنبه مجددا جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه را متهم به نقض آتش بس در این کشور کرده و گفت که این جدایی‌طلبان به نیروهای اوکراینی در چند بخش از مناطق شرقی از جمله در فرودگاه شهر دونتسک حمله کردند.

لودریان همچنین تاکید کرد که تحویل دو ناو حامل هلی کوپتر فرانسوی به روسیه وابسته به وضعیت اوکراین در هفته‌های آینده خواهد بود. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =