فاینانس چین آغاز شده ولی هنوز کُند است

رئیس اتاق مشترک ایران و چین با اعلام اینکه فاینانس چین آغاز شده ولی هنوز کُند است، درباره رقم اعلامی 70 میلیارد دلار از سوی مقامات بانک مرکزی برای تأمین مالی پروژه‌های ایران از محل فاینانس چین گفت: سقف پروژه‌ها 50 میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با  تسنیم، در پاسخ به این سؤال "آیا تأمین مالی پروژه‌ها از محل فاینانس چین آغاز شده است یا خیر؟" گفت: فاینانس آغاز شده ولی هنوز روان نیست و کند است.

وی تصریح کرد: البته بانک مرکزی هنوز در حال مذاکره با مقامات چینی برای روان‌تر شدن فرایند فاینانس است تا سخت‌گیری‌های موجود کمتر شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین درباره رقم 70 میلیارد دلاری که به‌عنوان سقف پروژه‌های فاینانس از سوی مقامات بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی اعلام شده است، گفت: به‌عنوان رئیس اتاق ایران و چین از رقم 70 میلیارد دلار اطلاعی ندارم، البته سقف فاینانس چین 40 تا 50 میلیارد دلار می‌تواند باشد، بیش از این امکان پذیر نیست و تا رقم 70 میلیارد دلار پروژه تعریف نشده است.

پیش از این علی‌محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاون ارزی بانک مرکزی در جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه گفته بود: در این جلسه معاون ارزی بانک مرکزی گزارشی درباره میزان فاینانس و توزیع آن بین استان‌ها قرائت کرد.

وی افزود: آن‌طور که آقای کامیاب در این جلسه اعلام کردند ایران و چین سقف فاینانس را افزایش داده و به 70 میلیارد دلار رسانده‌اند. همچنین مشکل عاملیت چینی‌ها در این فاینانس حل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =