هفتاد درصد از جرائم سایبری در کشورهای پیشرفته بعد فراملی پیدا کرده است

براساس آمار UNODC

اقدامات و زیرساخت های اساسی در پلیس سایبری کشور برای مبارزه به جرائم سایبری فراملی صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امروز براساس آمار UNODC ، هفتاد درصد از جرائم سایبری در کشورهای پیشرفته بعد فراملی پیدا کرده است ، از ارتباط آنلاین پلیس فتا ناجا با بسیاری از پلیس های سایبری دنیا در پی جویی جرایم سایبری خبر داد .
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در راستای اجرای برنامه های هفته ناجا سال 93 مبنی بر تعامل با رسانه های ملی در یک مصاحبه مطبوعاتی به روز رسانی مداوم قوانین مقابله با جرائم سایبری را برای ایران و تمام کشورهای دنیا امری لازم ضروری و اجتناب ناپذیر عنوان کرد .
وی ادامه داد : :با پیشرفت فناوری اطلاعات و گسترش آن در بین آحاد مردم در همه نقاط دنیا ، در حال حاضر فضای سایبر به عرصه تاخت و تاز تبهکاران حرفه ای فعال در این حوزه در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

سرهنگ رمضانی ادامه داد : پلیس سایبری ایران با چالش هایی نیز مواجه است که یکی از مهمترین آنها بحث خلاء ها و نواقص قوانین موجود در حوزه مبارزه با جرائم سایبری است که رد پای این مشکل را هم در قوانین ملی و هم در قوانین بین المللی می توان یافت.
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا افزود : در بخش قابل توجهی از جرائم سایبری یک عامل خارجی اعم از محل وقوع جرم، قربانی و مجرم دخالت دارد که به این جرایم وجهه ای فراملی می بخشد و لازم است با یک عزم ملی هم خلاء ها و قوانین داخلی اصلاح و به روز رسانی شود و هم با تعاملات بین المللی و ایجاد عزم مشترک در بین پلیس های سایبری کشورهای منطقه و جهان به ناامن سازی فضای سایبر در تمام جهان برای تبهکاران این حوزه اقدام شود .

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات قانون جرایم رایانه ای را شامل عدم بازدارندگی کافی برای مجازات های مقرر شده برشمرد و بیان داشت : در حوزه حقوق بین الملل با موانعی هم چون تعارض قوانین ، نبود اسناد مشترک حقوقی الزام آور برای همکاری های فی مابین کشورهای مختلف مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت ، کمک و مساعدت قوای مقننه، قضاییه و مجریه و تمامی مسئولان و سازمان های مرتبط و موثر ضمن به روز رسانی قوانین مقابله با جرائم سایبر محقق گردد .

این مقام مسوول اظهار داشت : امروز براساس آمار سازمان های رسمی بین المللی دنیا مثل UNODC ، هفتاد درصد از جرائم سایبری در کشورهای پیشرفته بعد فراملی پیدا کرده است و این بدان معناست که در وقوع یک جرم سایبری ممکن است در آن واحد چندین کشور درگیر موضوع شوند و باید شرایط به گونه ای باشد که عرصه بر مجرمین سایبری بین المللی به شدت تنگ شود .

این مقام  انتظامی در خاتمه خبر داد : اقدامات و زیرساخت های اساسی در پلیس سایبری کشور برای مبارزه به جرائم سایبری فراملی صورت پذیرفته است تا آنجا که این پلیس به صورت آنلاین با بسیاری از پلیس های سایبری دنیا در پی جویی جرایم سایبری ارتباط آنی و لحظه ای دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  3