در ایکوبیگ چه میگذرد؟/ ضرورت وجود شناسنامه مشخص برای همایش ها

مسئولان همایش ایکوبیگ در پاسخ به نقدها و اطلاع رسانی این همایش بجای پاسخگویی منطقی در نهایت به تهدید و فحاشی علیه خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مبادرت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روز گذشته یکی از کارکنان این همایش ایکوبیگ به نام «ر.ق» طی تماسی با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به تهدید،ارعاب و فحاشی علیه وی مبادرت نمود و با این استدلال تلویحی که نقدها و اطلاع رسانی های این رسانه به مذاق مسئولان همایش خوش نیامده از عباراتی چون «میزنم پایت را می شکنم و از این دست تهدیدات» تلاش کرد تا مسیر اطلاع رسانی این رسانه در خصوص همایش های بدون شناسنامه شفاف را زیر سوال ببرد.

شما قضاوت کنید

1- محل دبیرخانه  نخستین همایش ایکوبیگ به شرح زیر بوده است:تهران- خیابان گاندی – کوچه سیزدهم- شماره 14 با شماره تلفن 86757000 . وقتی با این شماره تماس میگیریم در حقیقت با ساختمان مرکزی بیمه رازی تماس گرفته ایم.(سند موجود است)

2- محل دبیر خانه دوم مشخص نیست.به گفته جانشین دبیر همایش محل دبیرخانه بیرون از بانک آینده است و فقط برای نشست خبری از ظرفیت های بانک استفاده شده است.اما بعد بر اساس سند مشخص شد که دبیرخانه در طبقه اول ساختمان شماره 3 بانک آینده است.

3- در درگاه اینترنتی همایش آمده که گروه توسعه سرمایه گذاری تات مجری این همایش است. اما جستجوهای خبرنگار ما برای یافتن نشانه واقعی از این شرکت بجایی نرسید.البته این مسئله به معنی کاغذی بودن این شرکت نیست اما از سوی دیگر  هم اکنون وجود یک درگاه اینترنتی برای یک شرکت معظمی چون توسعه سرمایه گذاری بدیهی به نظر می رسد اما نه درگاهی از این شرکت یافت شد و نه در میان شرکتهای مرتبط با بانک آینده چنین شرکتی دیده شد.همچنین بدیهی است که این شرکت می توانست در نشست خبری نماینده ای داشته باشد یا نسبت به خبرها واکنش نشان دهد اما هیچ واکنشی از این شرکت هم دیده نشد.

2- دبیر همایش در نشست خبری شرکت نمی کند.

4- جانشین دبیر اما رئیس انجمن برنج است که به جای دبیر در نشست خبری انجام وظیفه می کند.

5- دور روز بعد از نشست خبری به نقل از یک منبع آگاه می شنویم که دبیر همایش به هر دلیل اعلام می کند بعد از همایش دوم از سمت خود کناره گیری می کند. عدم حضور دکتر رسول اف در نشست خبری به نوعی تایید این خبر نیز محسوب می شود. اما ظاهرا مسئولان همایش چنین اعتقادی ندارند.فرض را بر این بگذاریم این خبر منتشره  نادرست باشد در این حال روش منطقی ان است که خبر را تکذیب می کنند یا از طریق ابزارهای قانونی وارد می شوند اما اینکه با ارعاب و تهدید تلاش کنیم که یک خبر از روی رسانه برداشته شود یادآور دورانی است که گروه های فشار برای اهدافشان از ابزارهای غیر معمول استفاده می بردند.

4- یکی از نقدها ان است که بانک باید به بانکداری خود بپردازد. این اصل مهمی است که بانک مرکزی هم بر آن تاکید دارد و از اصول اساسی حاکمیت بانکی(شرکتی) محسوب می شود. بنابراین نقد از سوی یک رسانه طبیعی است.

 نحوه برخورد با نقد:خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در روز نشست خبری بنابر رسالت نقادانه یک رسانه با سوالاتی به نقد فرایند همایش ها پرداخت مبنی بر اینکه بهتر است بانکها به کار بانکداری خود بپردازند و همایش را بخش خصوصی غیر از بانک برعهده بگیرد. همچنین مقالات مندرج در همایش چرا از سنخیت لازم برخوردار نیست و محوریت مشخصی پیروی نمی کند.همچنین نقد برخی ارائه دهندگان مقالات داخلی و خارجی، مقوله بین المللی بودن و …این سوالات به وضوح روشن است که ماهیت نقد دارند.اما گویا از خبرنگاران دعوت شده بوده تا از همایش تمجید و تعریف کنند و همایش را در رسانه های خود تبلیغ کنند در حالی که اگر چنین است ضمن استفاده ابزاری از رسانه به نظر می رسد بهتر بود  یک متن از پیش تدوین شده را به رسانه ها ارسال می کردند تا منتشر شود در حالی که ماهیت نشست خبری نقد و بررسی یک رویداد است.

در چنین شرایطی قضاوت با خواننده است که درباره چنین همایشی قضاوت کند.خوشبینانه ترین قضاوت آن است که یک رویداد علمی را مدیران خوبی اداره نکردند و قضاوت بدبینانه آن است که بهتراست همایش ها شناسنامه دار باشند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    خوب چرا ارعاب و فحاشی می تونستن تذکر رسانه اس بدن یا خبر کناره گیری رسول اف را تکدیب کنن

  2. ناشناس می گوید

    شناسنامه دار کردن پیشنهاد خوبیه به نظرم بانک مرکزی باید اقدام کنه

  3. ناصر می گوید

    دوستان گرامی اگر برخی مدیران نقد پذیر بودند ما این همه مشکل در سیستم بانکی نداشتیم البته ذاتا برگزاری همایش خوبه ولی متاسفانه همایش ها در ایران به دلیل اینکه افراد متخصص در ان ها دست اندکار نیستند اصولا با این مشکلات روبرو هستند البته همایش سالیانه بانکداری الکترونیک که از سوی بانک مرکزی برگزار می شود تا حدودی بد نیست


    پاسخ:

  4. حامد می گوید

    اتفاقا نقد برای پربار شدن همایش ها تو دوره های بعدی عالیه اگه دست اندر کاران به این مساله دقت می کردن خوب بود در ضمن اینکه بهتره همایش ها تخصصی برگزار بشه اون هم همایش های بانکی که کاملا تخصصی و حرفه ای کاملا ضروری است شناسنامه دار کردن هم ایده خوبیه این باعث می شه که هر غیر خرفه ای وارد برگزاری همایش نشه

  5. خبرنگار می گوید

    یه انجمن صنفی درست حسابی هم نداریم این جور وقتا از حقوق رسانه ای ها دفاع کنه سال گدشته یکی از دوستان ما راتهدید کردن بودن که وام مسکنتو تعلیق می کنیم خخخخخخ


    پاسخ:

  6. ناشناس می گوید

    خب اينها چه ربطي به همايش داشت؟ شما مانند رسانه‌هاي زرد فقط يكسري حاشيه‌ها رو رديف كردين و از اونها نتيجه‌گيري كردين.


    پاسخ:
    ربطش را شما باید از ایکوبیک بپرسین وگرنه ما که کاری نداشتیم نیمساعت توهین و شاخ و شونه کشیدن پشت تلفن رو به نظر شما چطور باید پاسخ داد. این چیزها زرد نیست واقعیتهای تلخ جامعه ماست که چقدر دربرابر یک نقد یا خبر کوچیک آستانه تحملمون پایینه وما را برمی اشوبه.
    شما روش بهتری پیشنهاد بده

  7. ناشناس می گوید

    ای بابا این همایش هم برگزار شد مثل بقیه همایش ها یسری حرفای تکراری همشو می شه تویه میزگرد 1 ساعته خلاصه کرد

ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1