زیان نیمی از انگلیسی‌ها به علت جرائم سایبری

بر اساس بررسی‌های سازمان Get Safe Online بیش از نیمی از شهروندان انگلیس قربانی حملات سایبری بوده و از این بابت به طور مالی و عاطفی آسیب دیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از گاردین، نتیجه بررسی که با همکاری دو هزار کاربر وب در این کشور صورت گرفته نشان می‌دهد که 51 درصد از مردم این کشور به گونه‌ای به علت کلاهبرداری‌های سایبری متضرر شده‌اند. از جمله این کلاهبرداری‌ها می‌توان به سرقت‌های مالی، سرقت اطلاعات هویتی، هک، سوءاستفاده های آنلاین و ویروسی کردن رایانه‌ها اشاره کرد.

جرائم سایبری برای انگلیسی‌ها بسیار هزینه بردار بوده، به گونه‌ای که در فاصله اول سپتامبر سال 2013 تا 31 آگوست سال 2014 این نوع کلاهبرداری ها بیش از 670 میلیون پوند هزینه به بارآورده است.

نیمی از افرادی که هدف این کلاهبرداری ها قرار گرفته‌اند بسیار یا به شدت از خساراتی که متحمل شده‌اند اظهار ناراحتی کرده‌اند و تنها 14 درصد توانسته‌اند تا حدی خسارات وارده را جبران کنند. 45 درصد هم گفته‌اند بعد از چنین وقایعی رفتار خود را در فضای مجازی تغییر داده‌اند تا بهتر بتوانند از خودشان محافظت کنند.

با توجه به تشدید این مشکل دولت انگلیس به دنبال ارائه یک برنامه با صرف هزینه 860 میلیون پوندی است تا بتواند متخلفان سایبری را با شدت تمام مجازات کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1