ایتالیا برای رونق اقتصاد خود، WiFi رایگان عرضه میکند

ایتالیا یک روش جدید و جالب توجه را مد نظر قرار داده است: رونق اقتصادی با استفاده از عرضه اینترنت رایگان به شکل WiFi در سراسر این کشور!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،برای بهبود یک اقتصاد شکننده و در رکود چه میتوان کرد؟ آیا باید به صنعت توریسم روی آورد؟ یا اینکه مالیات ها را کاهش داد؟ برخی صاحبنظران اقتصادی اجرای سیاستهای پولی انبساطی را بهترین راه کار برای مهمیز زدن به اقتصاد در حال رکود میدانند. اما ایتالیا یک روش جدید و جالب توجه را مد نظر قرار داده است: رونق اقتصادی با استفاده از عرضه اینترنت رایگان به شکل WiFi در سراسر این کشور!

به گزارش «تابناک» این موضوعی است که خبر گزاری «رویترز» آن را مد نظر قرار داده است. بر این اساس که قانونگذاران در مجلس ایتالیا طرحی پیشنهاد داده اند مبنی بر اینکه WiFi رایگان عمومی را در هزاران نقطه در سراسر این کشور برای استفاده رایگان عموم عرضه کنند تا فاصله خود را با سایر کشورهای اروپایی در حوزه پهنای باند و نفوذ اینترنت، بخش دولت الکترونیک کاهش داده و در نهایت به این وسیله، ارتقا و توسعه اقتصادی کشور را رقم بزنند.
ایتالیا برای رونق اقتصاد خود، WiFi رایگان عرضه میکند!

بر اساس این طرح قرار است فروشگاه های بزرگ، تاکسی ها، فرودگاه ها، دادگاه ها و مراجع قانونی و بسیاری دیگر از مکان ها و نهاد های مورد مراجعه عموم اینترنت وایرلس بدون هیچ گذرواژه ای را برای استفاده عموم و به شکل رایگان با سرعت بالا عرضه کنند.

«سرجیو بوکادوتری» یکی از اعضای حزب حاکم دموکراسی و از حامیان این طرح در این باره گفته است: وضعیت ما در حوزه اینترنت و دسترسی به پهنای باند بسیار وخیم است. ارائه اینترنت رایگان به شکل وایرلس تاثیر فرهنگی بزرگی بر کل کشور دارد و منجر به رونق و بهبود وضعیت اقتصادی خواهد شد که این تاثیر خود را در صنایعی همچون صنعت توریسم نشان خواهد داد.

این طرح که در همین هفته پیشنهاد شده است تا کنون بیش از 100 نماینده مجلس را به عنوان حامی در پشت سر خود دارد و نیازمند هزینه ای برابر با 5 میلیون یورو یا 6.3 میلیون دلار در طی سه سال برای خرید و نصب تجهیزات است. این طرح قرار است تا اواسط سال 2015 در پارلمان ایتالیا تصویب شود.
ایتالیا برای رونق اقتصاد خود، WiFi رایگان عرضه میکند!

با توجه به گزارشی که اخیرا توسط دانشگاه پلی تکنیک میلان منتشر شده است، بهای بالای اینترنت و فقدان زیرساخت های ارتباطی لازم مشکل اصلی کاربران اینترنت در کشور ایتالیا است که خود تاثیرات منفی در سراسر این کشور به ویژه در اقتصاد آن داشته است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  2  =