«اپل» وارد مذاکراتی برای ورود به بازار ایران شد

منابع آگاه می‌گویند شرکت اپل وارد مذاکراتی مقدماتی برای فراهم آوردن مقدمات ورود به بازار ایران، در صورت رفع تحریم‌ها علیه این کشور شده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از تسنیم منابع آگاه به روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال می‌گویند شرکت اپل رایزنی‌های مقدماتی را با شرکت‌های توزیع‌کننده ایرانی آغاز کرده تا در صورت کم شدن تحریم‌های غرب علیه ایران محصولات خود را در این کشور عرضه کند.

چهار منبع آگاه می‌گویند مدیران اجرایی ارشد اپل در دفتر مرکزی این این شرکت با شرکت‌های توزیع‌کننده احتمالی محصولات این شرکت در ایران ملاقاتی داشته‌اند. برخی منابع مطلع گفته‌اند شرکت اپل در دیدار با عرضه‌کنندگان ایرانی احتمال فروش محصولات این شرکت آمریکایی در نمایندگی‌هایی موسوم به «premium reseller» را مورد بررسی قرار داده‌اند.

به گفته این منابع، طبق این مدل که شرکت اپل پیشتر با استفاده از آن اقدام به فروش محصولات خود در اروپا و آسیا کرده این شرکت، نمایندگی کامل خود را به برخی فروشگاه‌هایی واگذار می‌کند که با نامی متفاوت اما با لوگوی اپل اقدام به عرضه محصولات می‌کنند.

شرکت اپل از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

ورود شرکت‌های غربی به بازار محصولات ایران، هنوز با ممنوعیت‌های ناشی از تحریم‌های وضع شده به رهبری آمریکا مواجه است اما اخبار این رایزنی‌های اپل در شرایطی منتشر شده که سایر شرکت‌های غربی هم در راستای تلاش برای ورود به بازار ایران در صورت رفع تحریم‌ها تماس‌های مشابهی با بنگاه‌های تجاری و بازرگانی این کشور برقرار کرده‌اند.

هفته گذشته شرکت بوئینگ اعلام کرد به شرکت هواپیمایی «ایران ایر» دفترچه‌های راهنما و نقشه‌های ناوبری هواپیما فروخته است. این اولین معامله یک شرکت هواپیمایی غربی با ایران از زمان اشغال لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 1358 بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  8  =