سرقت از طریق آلوده کردن ATM به بدافزار در انگلستان/سارقان دستگیر شدند

پلیس سه نفر به جرم یک حمله سایبری و آلوده کردن ATM ها به نرم افزارهای مخرب و سرقت 1.6 میلیون پوند از دستگاه های خودپرداز در انگلستان دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پلیس سه نفر به جرم یک حمله سایبری و آلوده کردن ATM ها به نرم افزارهای مخرب و سرقت 1.6 میلیون پوند از دستگاه های خودپرداز در انگلستان دستگیر کرد.

کارآگاهان تیم شناسایی تقلب در ناحیه لندن (LRFT)، یک واحد تخصصی شامل کارمندان پلیس وسایل نقلیه می باشند، پلیس شهر لندن و سرویس پلیس متروپلیتن، با همکاری یکدیگر موفق به دستگیری این افراد در مناطق مختلف انگلستان شدند

یک مرد 37 ساله در پورتزماوث، یک زن 38 ساله از پورتزماوث و یک مرد 25 ساله از ادمونتون دستگیر و به قید وثیقه آزاد شدند.
این تیم به ماشین های ATM دسترسی فیزیکی داشته اند و توانسته اند نرم افزارهای مخرب را بر روی آن ها نصب کنند. به نظر می رسد این سرقت ها در لندن، شفیلد، برایتون و دانکستر اتفاق افتاده اند. در مجموع 51 دستگاه ATM مورد حمله قرار گرفته و 6/1 میلیون پوند در تعطیلات ماه می به سرقت رفته است. کارآگاهان  در تحقیقات درباره این حادثه دریافته اند که این نرم افزار مخرب به صورت خود به خود از روی سیستم حذف می شود و این موضوع ردیابی مجرمان را مشکل کرده است.

با این حال، دیو استرنج، رئیس LRFT، می گوید بعد از کار طاقت فرسای این تیم، توانستیم از این جرم، پرده برداری کرده و همه نشانه های یک باند جرائم سازمان یافته را در آن پیدا کردیم.
وی افزود: «بررسی های اطلاعاتی گسترده نشان می دهند که این جرم موردی است که ما آن را جرائم سازمان یافته و سیستماتیک می دانیم. آن ها کلیه ماشین های وجه نقد موجود در سراسر انگلستان را با این نرم افزار  مخرب پاکسازی کرده اند. »

نایجل کربی، معاون مدیریت فرماندهی جرائم اقتصادی در NCA، درباره این که این دستگیری ها باید تا حد زیادی مانع از پیشروی اعمال تیم پشت پرده کلاهبرداری شود گفت :« این عملیات نشان دهنده یک اختلال قابل توجه در شرکت های جنایی پیچیده است که از نرم افزارهای مخرب برای هدف قرار دادن مقادیر زیاد وجوه نقد استفاده می کنند.»

آزمایشگاه های کسپرسکی در اوایل این ماه جزئیات یک بدافزار به نام Tyupkin را منتشر کردند که در سراسر اروپا و ایالات متحده و هند و چین برای آلوده کردن ATM ها و به دست آوردن مقادیر زیاد پول نقد استفاده می شود.
V3 از پلیس شهر لندن پرسید که آیا این نرم افزار همان نرم افزار مخرب مورد استفاده کلاهبرداران در حادثه اخیر بوده است، یا خیر. اما نیروی پلیس در این باره اظهار نظر نکرد.

منبع : http://www.v3.co.uk
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4