رفتار سهوی کارمند یک شرکت اینترنتی مشکل ساز شد

کارکنان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ، بدون اجازه کاربران حق استفاده از پهنای باند آنها را نداشته و برابر ماده 5 قانون جرایم رایانه ای به مجازات حبس و یا جزای نقدی و یا هر دو برابر برابر قانون فوق محکوم خواهند شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کارمند شرکتی که به صورت سهوی برای بررسی قطع و وصل پهنای باند کاربر اقدام به استفاده غیر مجاز می نمود شناسایی و مورد توجیه برابر قانون جرائم رایانه ای قرار گرفت.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت : چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با خریداری اشتراک یک ساله اینترنت با حجم 65 گیگا بایت از یکی از شرکت های ISP و با توجه به ابنکه بیش از 3 گیگ از اینترنت استفاده نکرده بودم اعتبار حجم اینترنتی تمام شده است که موضوع رسیدگی در دستور کار احدی از کاراگاهان ویژه تیم اجتماعی این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمد "قاسملو " تصریح کرد: با بررسی تخصصی توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید که یک نفر با هویت معلوم از اشتراک شاکی استفاده نموده که با احضار وی به این پلیس اعلام نمود که در شرکت فوق من مشغول به کار می باشم که در حین کار تماس هایی از جانب مشترکین انجام می گیرد و برای اینکه تست کنم، آیا مشکل قطعی اینترنت از طرف ISP می باشد یا خیر که با گرفتن شماره مشترک با مودم خود تست می کردم.

این مقام انتظامی افزود : در ادامه اظهارات متهم با وجود اینکه خودم اشتراک اینترنت دارم پس از اطمینان از صحت آن فراموش کردم تنظینات مودم را به حالت اولیه برگردانم و اکنون حاضرم تمامی خسارت را به مشترک برگردانم وپرونده با دریافت کلیه خسارات وارده و رضایت شاکی توسط متهم مختومه گردید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ، بدون اجازه کاربران حق استفاده از پهنای باند آنها را نداشته و برابر ماده 5 قانون جرایم رایانه ای به مجازات حبس و یا جزای نقدی و یا هر دو برابر برابر قانون فوق محکوم خواهند شد .
به خاطر داشته باشیم رعایت حریم خصوصی افراد در فضای مجازی ، از مهمترین اولویت های اخلاقی و اجتماعی کاربران نسبت به همدیگر می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −    =  47